Vi lutar starkt åt (amerikansk) valnöt, 30 el 40 mm tjock.
Dyrt som attan är det :p

Finns dock en uppsjö av olika tillverkare, så folks personliga erfarenheter av olika tillverkare/leverantörer mottages tacksamt.

Tips, varningar, vad som helst :)

Vi ska fälla in häll och diskbänk, någon som vet vad det kostar extra?
 
LG Collection (www.lgcoll.se) har Am. Valnöt i sitt sortiment. De flesta köksbutiker är ÅF för LG Collection.

Kvik säljer också måttanpassade bänkskivor i Am. valnöt. De tillverkas av Geisler i Danmark.

// WM
 
Du kan ju även kolla http://www.sigro.se, där ser du även priset och kan då räkna ut ungefärlig kostnad på din bänkskiva.
 
Titta på kvik!!

De har 30mm skivor med en extra "kantlist" på ytterligare 30mm, ser ut som en enda 60mm tjock skiva. Har för mig att den vanliga 30mm kostade runt 3500:-/m samt ett tillägg på drygt 300:-/m för listen (detta gäller am. valnöt).

Vi kommer köpa ett annat kök men beställa skivorna från kvik...bästa av två världar ;)
 
I lägenheten vi bor i nu så köpte vi faktiskt bänkskivan på Rusta :-[.
När vi har kommit så långt i huset så vi skall köpa bänkskiva dit så gör vi nog som trollet, köper på Bauhaus eller K-rauta, om vi nu inte hittar något vettigt i Polen.
 
K-Rauta har bra bänkskivor tycker jag. Köpte en 3020mm i mahogny till mitt kök för runt 2200:- inkl. grovkapning.

Att få en lyckad tillkapningen beror ju mycket på en själv, att man t.ex har sina mått i ordning.

// WM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.