Hej, köpte på mig lite 433mhz prylar och fick med en Nexa gateway 1215, som den heter tydligen.
Problemet jag har är att den inte hittas i nätverket när jag öppnar Nexa bridge appen och ska skapa nytt konto. Kan det vara så att den är för gammal och inte lirar med nya appen? Tänkte att kanske någon som vet. Jag är helt ny på detta med hemautomation. Tack på förhand!
Nexa Gateway 1215 för hemautomation, vit enhet med statuslampor och etikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BigR
Ett museiföremål ;). Nexa Gateway utgick för minst 5år sedan vill jag minnas. Finns ingen support på den. Nexa har haft inbyteskampanj där man fick rabatt på Bridgen för sin gamla Gw.

Ska du köra Nexa så köp en BridgeX som kan brygga över till Hue och funkar med Google Home bl.a.
 
  • Gilla
Pajo83
  • Laddar…
Hahaha:crysmile: såpass alltså, ja där ser man. Inte så konstigt att det inte funkade. Funderar på en tellstick znet lite v2. Vill komma billigt undan, och så har jag 30st 433mhz brytare som jag hade tänkt till lampor m.m.
 
Är det lönt att kika på en Tellstick net? Billigt begagnat men kanske inte så framtidssäkert? Är mest styrning av lampor som är intressant och ihop med google home.
 
Pajo83 Pajo83 skrev:
Är det lönt att kika på en Tellstick net? Billigt begagnat men kanske inte så framtidssäkert? Är mest styrning av lampor som är intressant och ihop med google home.
Den funkar bra, har installerat fler av dess. Uppfyller dina krav. Skulle dock råda dig att lägga på några kronor och köpa en ZNet v.2. Du får då möjlighet att köra Z-wave-grejor, styra prylarna även om internet ligger nere, samt integrera mot Philips Hue.
 
  • Gilla
Pajo83
  • Laddar…
Blev en ZNet v.2 :D
649:- så det var inte mycket och fundera på i slutändan när jag googlat lite.
 
  • Gilla
etompau
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.