Jag vill också gärna hitta en bra hantverkare som kan göra snickerijobb (fasad, isolering mm) i Stockholm. Vi har haft lite olika men ibland är dom väldigt långsamma eller så kommer dom inte alls : )

Om dom är långsamma så hjälper det inte om dom är billiga. Det blir väldigt dyrt ändå.

vi kan säga så här... Jag betalar gärna ett högt timpris om jag vet att byggarna jobbar så effektivt dom kan. Det är tråkigt när man märker att man själv skulle gjort jobbet på halva tiden.
 
En fråga som egentligen inte hör till detta forumet - På bilderna på din hemsida visas vardagsrummet med en stor synlig balk. Var den nödvändig eller endast ett önskemål från er sida?
 
Den var tyvärr nödvändig då väggen mitt i huset var bärande.

 
Vi står i valet och kvalet på att ha balk i kök och vardagsrum eller inte. Om vi ska ha ett kök som är längre än 4,5 m måste det till en balk som sträcker sig från köket och in i vardagsrummet. Hur känner ni - stör balken er eller är det så att ni har vant er?
 
Balken stör inte alls. Ena stödet fälldes in i väggen så vi har bara stöd till balken på ena sidan.

Vi tycker den är rätt snygg men som vanligt, smaken är som...
 
Vi slapp en balk i vardagsrummet eftersom konstruktören valde en lite dyrare konstruktion med balkskor och KERTO-balkar i stället. Men ska man bara ha så i ett rum blir kostnadsskillnaden marginell och man slipper balken.
/Lisa
 
linn skrev:
Hej!

[tredje inlägget på 10 minuter, pust]

Ska bygga hus utanför Stokholm [Nacka] och vi kommer behöva någon som gör en grund [platta på mark, sprängning av liten bergsknalle kommer troligen behövas], el-kille [tjej] som kan utföra alla dragningar samt en VVS-kille/tjej. Dessutom en kvalitetsansvarig.

Att ta någon från Stokholms innerstad eller strax utanför är lika med att få betala dubbelt så mycket som för någon utifrån landet. Vi vill ha ett bra jobb och betalar för det men det ska inte kosta mer för att man är från en storstad.

Någon som vet vart man kan vända sig för att hitta bra, prisvärda hantverkare? Att sätta sig med gula sidorna och ringa runt/skicka in offertförfrågningar känns bara som ett sååå drygt jobb.

Tips och råd tack!

MVH
/Linn
Jag kan rekommendera mark och grundentreprenören som gjorde markplaneringen och grunden åt oss.

De gjorde ett fantastiskt jobb!
Ni kan se på vår hemsida vilket jobb de har gjort ;D
Jag har skrivit om det på tråden "POSITIVA ERFARENHETER" under hustillverkare.
Han har väldigt duktiga arbetare, seriösa och engagerade. Vi kan varmt rekommendera honom:

Svensk Grundteknik i Sandviken AB.
Stewe Norman  
Telnr. 0706-988383

hälsa gärna från oss    Elsa och Kennart från Järfälla.
 
jobbar som elektriker ::)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.