Hej,

jag önskar tips på vad vi kan göra för att få känslan av våra relativt nya fönster i vår lägenhet till mer sekelskiftesstil.

vi bor alltså i lägenhet så kan ej byta fönster och vad jag funderat på är att byta till tidsenliga spanjoletter. Andra förslag?
 
  • Relativt nya fönster i lägenhet med vita gardiner och utsikt mot andra byggnader, inredningsdetaljer på fönsterbrädan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsa Lund
Är det hyresrätt eller bostadsrätt?
 
Byta beslag är ju nummer ett.
 
Hej,

Det är en bostadsrätt @Åsa Lund!

@falkn yes det är på gång! Men det är ju fortfarande den där känslan av att det är nya fönster..
 
Åsa Lund
Penselmåla dem med linoljefärg eller liknande?
 
Bra tips! tack :)
 
Inte för att var elak men med den utsikten skulle jag nog vilja sätta ett draperi eller liknande framför :p
 
haha ja men då kommer inget ljus in ju.. Jag funderade annars på att köpa byggnaden och ta bort den bara :giggle:
 
  • Gilla
Huddingebo och 2 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Kulören du väljer bör passa till husets ålder.
Köp en riktigt bra pensel! Tyvärr kostar sådana uppåt 300 kr, men det är det värt. Gör ren ordentligt med såpa efteråt så kan du använda den i flera år
 
  • Gilla
callsone
  • Laddar…
Hej,

tycker du har fått bra tips hittills. Men kanske hittar du lite inspiration här på Sekelskifte.se. De har en väldig intressant artikel om fönstrens stilhistoria genom tiden.
 
  • Gilla
callsone och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.