Jag tycker mig själv vara ganska haj på såna här grejer men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra.

Jag har köpt ett yale doorman V2 bundle verisure.
Kopplat in låset och v modulen och v boxen, laddat ner verisure appen men fattar inte hur jag får in yale låset i appen, har försökt länge utan att komma nånstans.

Jag har inget verisure larm hemma.

Kan nån förklara?
 
Har du loggat in på "mina sidor" på Verisures sida och lagt till komponent? Sitter ett serienr på alla enheter.

Mvh Pajo
 
Skulle man lägg till ett nytt system också har jag för mig?
 
Japp nytt system, ej befintligt. Sen har jag för mig att man guidas rätt bra igenom det.
 
Har samma problem och tror faktiskt inte att det går utan ett Verisure-abonnemang, dvs utan att bli larmkund.
 
  • Gilla
rosil
  • Laddar…
B Boende45 skrev:
Har samma problem och tror faktiskt inte att det går utan ett Verisure-abonnemang, dvs utan att bli larmkund.
Jag har yale genom Verisure men är inte larmkund. Har även ett friköpt Verisure larm som jag styr genom appen.
Skärmdump av Verisure-appen som visar status för skalvakt, smarta lås, dörrar, fönster och klimat i hemmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Pajo83 Pajo83 skrev:
Jag har yale genom Verisure men är inte larmkund. Har även ett friköpt Verisure larm som jag styr genom appen.
[bild]
Vore kanon om du kunde ge en kort beskrivning över hur du gått tillväga.

jag har Bundle-paketet med routern och två YD lås.

Har naturligtvis laddat ner appen och den kräver abonnemangsnr/kundnr till Verisure så kommer inte vidare.

Är hyggligt tekniskt bevandrad så det borde vara fler som har samma problem.
 
Skapade man ett konto hos verisure, kommer inte ihåg
 
nino nino skrev:
Skapade man ett konto hos verisure, kommer inte ihåg
Jo, via appen. Man anger persondata, adress mm men kommer inte vidare utan kundnr/abonnemang.
 
Undra om man måste gå via hemsidan, sen gör det själv och installation
Var ju 1år sen jag höll på men vet att jag också hade strul men det var väldigt enkelt när man kom på vad man gjorde för fel...

Annars ringer du dom, det gjorde jag flera gånger mycket trevlig och kunnig personal
 
Man gör allt genom hemsidan, har som sagt för mig att man blev guidad rätt bra genom alla steg där. Kommer inte ihåg exakt hur det ser ut dock. Ring annars till deras support. Jag fick bra hjälp där med mitt larm även om jag inte är kund.
 
Stort tack för bra svar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.