???

Har läst mycket dåligt om Myresjöhus... Blir lite orolig eftersom jag och min sambo tittar just på det. Vår kontakt har dock bara varit positiv, förutom en och annan förvirrade kalkyl...

Finns det någon som har kalkylpris på hustypen "Duett" planlösning alternativ 1? (123 m2) Vi har efter mycket om och men fått ner priset till:

1410000 (Hus)
115000 (Garage)
+ tillval

Priserna avser TE.

Finns det någon som har någon kalkyl att jämföra med?
 
Vad är det för dåligt du har läst om Myresjöhus? Gäller det kvalitén på själva husen, eller är det säljarna, eller vad? Vi är också intresserade av Myresjöhus, men har inte hört varken negativt eller positivt om dem...
 
Vi tittar på M-hus Aria och har fått lite priser.
1 475000 hus
146 000 dubbelgarage
Trappa inv+ inbyggnadspaket inkl torktumlare+ golvvärme 73000

På enplanshuset Ekeby
hus 1 650000

Vi har ännu blivit mkt väl mottagna på Linköpingskontoret.
 
Vad hade ni fått för pris på Duett innan ni fck ner det?
 
Till Larzon:
Det negativa handlar mycket om att det är svårt att få kontakt med  under byggprocessen om något går fel. Förstår att detta är väldigt "lokalt" och kan skilja sig från olika län. (Hoppas jag har fel...)

Till Husmusen:
Tidigare, (första), pris vi fick på Duett var:

1550000 (Hus)
120000 (Garage, SB7)
+ tillval

Det man kan konstatera är att Myresjöhus har lägre utgångsstandard än många andra husleverantörer, så "tillvalslistan" gör att det snabb sticker i väg.

Exempel på tillval till "vårt" Duett, som är standard i flera andra liknande hustyper: (A-hus)

Golvvärme i hela huset: 8 000
Ryggåstak (50m2 golv): 40 000
Kvartsrunda fönster i r-tak: 20 000
Rostfria köksmaskiner: 20 000
Centraldamsugare: 10 000

Totalt nästan 100 000!!!

Dock kan man ju bli erbjuden visningsersättning, vilket vi har blivit, samt andra "avdrag" från priset för eventuellt eget jobb:

Visningsersättning: 30 000
Målning, spackling samt golvläggning: ca 65 000
Takpanne läggning: 15 000 (Beror ju på hur stort man bygger)
 
Försök få dom att speca priset på varje sak individuellt så kan man kolla mot pricerunner om det är dyrt eller inte.

Vi var också intresserade av MH tills en bekant tipsade oss om att stegljudsisolering inte ingick.
Som novis på området blev jag orolig för att det var massa annat som jag antog var standard som inte ingick och då det var svårt att få svar på dom frågorna så bytte vi leverantör
 
Personligen tycker jag att utgångsstandarden är schysst på Myresjöhus, iaf på vårt. Har precis skrivit slutbeställnigen på ett Kvartett och det blev inte så himla många tillval.
Kontakten med kontoret (Uppsala) har också varit till belåtenhet! Hoppas nu att det flyter på lika bra i fortsättningen..... :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.