Hej,

Undrar om det är någon som har köpt hafa till badrummet och om ni har något positivt och negativt att säga. Tack på förhand.
 
Är mindre nöjd med HAFA. Vi har ett badrum med HAFA och ett med Vedum (inst. 4 veckor sedan). Vi hade inte tätat mellan vägg och kommod (silikonsträng) vilket gjorde att det rann ner vatten mellan vägg och kommod när barnen tvättade sig (skvätte på väggen).
Vedum kommoden klarade sig bra för den har "fukttrög" spånskiva medans HAFA svällde och sprack då den har "vanlig" spånskiva. Anledningen till att den svällde var att spånskivan ligger "öppen" på baksidan. Detta kan ju åtgärdas genom att dra en silikonsträng, som jag gjorde i efterhand, och/eller måla/silikonera den öppna spånskivan men sånt tycker inte jag att man borde göra utan att detta borde vara fixat i förväg från fabrik.

Vår Vedum kommod (Basic 1050) var inte mycket dyrare än motsvarande HAFA (new line) och hade jag tänkt på detta innan hade jag nog aldrig köpt HAFA.

Vi har oxå duschvägg, spegelskåp och vikvägg från HAFA vilka fungerar bra men deras installationsmanualer är klart sämre än IKEA. Tog mig en timme tillsammans med snickare innan vi kom på hur saker och ting skulle passa ihop.
 
Hej, tackar för era synpunkter. Skall tänka på att silikona och monteringen får vi hoppas att vi klarar av. Kan vi montera innan eller bör vi vänta tills huset är på plats// verra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.