Hej,

Jag har dragit en lååång kabel under mark i kabelrör. Jag har mätt upp kabeln med en nätverkstestare och alla tåtar är rätt.
Jag kan få ut ström via poe men internet funkar inte. Finns det något sätta att felsöka. Sett att det finns testare som kan mäta tåtarnas längd med de väldigt dyra.

Petter
 
Hur lång är lång?

Var det en färdig kabel med kontakter i ändarna, eller har du satt dit kontakter /uttag?
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hur lång är lång?

Var det en färdig kabel med kontakter i ändarna, eller har du satt dit kontakter /uttag?
Skulle gissa ca 25m. Jag pressat kontakt i ena änden och patch board i andra.
 
Kan inte svara för ditt specifika fall men bytte fiber leverantör och efter bytet av routern så funkade inget, prövade att dra en ny kabel för att försäkra mig om att det borde fungera vilket det gjorde, krimte sedan om kabeln som satt där från början och då fungerade det. Min slutsats är att olika utrustning kan vara olika känslig för hur kabeln är krimt, så pröva att göra om det
 
R
Kan du visa bild på din rj45 kontakt samt bild på hur du kopplat i din patchpanel?
 
  • Gilla
azellen
  • Laddar…
Kabeltestaren visar ju att alla kablar är rätt kopplade.
 
Men det kan ändå vara så att du har valt fel trådar till resp anslutning. Det måste vara partvinnat rätt.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
Funkar uttaget som du pluggar in markkabeln i?
 
  • Gilla
azellen och 1 till
  • Laddar…
Yes.
 
R
Vi kan inte hjälpa dig utan bilderna.
 
Jag ska fixa bilder.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.