Även jag har provat Knivbrev, visst blev knivarna vassa men jag tyckte det var struligt, jobbet och när det var dags för slipning igen så var dom inte ens slöa. Således tyckte jag det var en dyr lösning och jag vill inte skicka in på kommando utan ta det när jag tycker att det är dags!

Jag har som @tobbbias valt att gå över till en enklare lösning:

Svart knivslip från Fiskars med priset och artikelnummer visas i en onlinebutik.

Vänder man på den så står det faktiskt "Fiskars" på undersidan - Ett par drag med lite vatten i, skölj av kniven och skär tomaterna med ett leende på läpparna...
 
  • Gilla
nforslund och 1 till
  • Laddar…
Jag slipar mina knivar själv och det går bättre och bättre för varje gång. Det enda jag inte klarar själv är tandade knivar. För vanliga raka knivar räcker det med helt vanliga och billiga slipstenar. Dock har jag ett äkta natur-bryne som jag alltid avslutar med.
Jag är mycket tveksam till de lyxiga varianter som numera säljs för mycket pengar. De är bluff!
Övning ger färdighet och något bättre finns inte.
 
En stor varning för detta företag.

Påstår att du har abonnemang fast man inte har det, mina knivar blev förstörda, skicka absolut inga fin knivar, risk att dom kommer tillbaka med jack i sig. Har bekanta som råkat utför samma sak.

En lokal butik som slipar knivar hade fått in knivar som dom fått ”rädda” efter att Knivbrev slipat dom.

Sök på Goggel så kommer ni förstå.
 
  • Gilla
Cider
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.