Någon som har prisuppgifter på "grusade gångar"?
Har fått ett (Gbg-området) på 200/m[sup]2[/sup] inkl. fiberduk för att grusa gångar och garageuppfart.

Med 50 m[sup]2[/sup] garageuppfart, gångar runt hus samt 50-100[sup]2[/sup] altan blir det en väldans massa pengar. Är det priset rimligt?

Vad det är för grus/sten vet jag inte. Finns det någon standardstorlek så är det säkert den....
 
Låter som mycket pengar.

Gissningsvis behöver man gräva ur en del i befintlig mark, om du inte skall höja. Sedan lägger man duk och i med kross, detta skall sedan packas/vibbras innan man lägger på gångsingel eller vad du nu skall ha.

Om man räknar 200 kvm så skulle jag tippa på att materialet (duk, kross och grus) går på 10.000 sek. Resten skulle vara arbete och maskinhyra då, mao borde du kunna komma ned i pris. Förlagsvis tar du kontakt med en grävmaskinist och tar honom per timme. Detta tar förmodligen inte mer än 1 dag för honom.
 
Tyvärr kommer jag inte få tiden att göra något själv utan får leja bort allt. Vilket pris kan då vara acceptabelt? Finns det någon i Gbg-området som har "kontakter" så tar jag emot dem med varm hand!

 
Vilken kross komemr gruset ifrån ? Det skiljer en hel del på vart Du tar gruset ifrån faktiskt....och för att inte tala om transporterna som kostar lika mycket som gruset. Tyvärr inge tips om markanläggningsfirmor f ö....
 
J
Pris?

Är det någon som har en uppfattning vad 100 kubikmeter kross kostar?
 
Priserna beror väldigt mycket på hur långt gruset/krosset måste transporteras.
Men detta är ett pris som du kan räkna med på ett ungefär
90 kr per ton exkl transport. Detta är ett ca pris och jag räknar detta rätt över oberoende på vilken kvalite det är.

Själv betalde jag 90 kr inkl transport men då köpte jag till hela min grund och fick mängdrabbat(lite kompis pris med tror jag)
 
Av delvis lathet hade jag tänkt få någon att "fixa allt" d.v.s slippa kolla priser på frakt, material etc. samt ligga i hängmattan och se på när andra arbetar... ;)
Efter lite prisletande på "totalentreprenad" för grusade gångar så ligger bästa pris på 130:-/kvm + moms. Någon som har ett bättre pris inom Gbg-området?

Jobber skulle varit gjort i höstas men av div. anledningar så är tidsplanen nu till våren.

 
Ingen anning om det finns billigare, men fråga firman du skall använda om de kan tänka sig lägga en större del av kostnaden på arbetssidan.
På så sätt kan du kanske använda rotavdraget?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.