Hej,

Har flyttat in i ett hus från 86 och har ännu inte listat ut vad det här är för rör vid mitt hus. Lyfter jag på locket ser jag ett djupt rör samt vred och någon slags elanslutning. Vad är det här för något?

Betonglock öppnat visar ett djupt rör, vred, elanslutning och spindelväv, vid en husgrund från 1986.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rostigt rör som sticker upp från ett grått lock på marken vid ett hus, eventuell installation från 1986.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fd påfyllningshål dieselolja med anslutning för jordpunkt vid bunkring???
 
S skogstomten skrev:
Fd påfyllningshål dieselolja med anslutning för jordpunkt vid bunkring???
Menar du diesel till bilen om "kriget kommer"? Eller menar du för något uppvärmningssystem?
 
  • Haha
Lulaua
  • Laddar…

Bästa svaret

Är det inte din djupborrade vattenbrunn ?
Elanslutning till sänkpumpen.
 
  • Gilla
NoOne2k
  • Laddar…
Håller med @tracker. Borrhål för vatten och abslutningsplint för elen till pumpen som hänger nere i hålet. Städa bort löven och det som ligger under locket om montera tillbaka det igen/byt det om det är trasigt.
 
N NoOne2k skrev:
Håller med @tracker. Borrhål för vatten och abslutningsplint för elen till pumpen som hänger nere i hålet. Städa bort löven och det som ligger under locket om montera tillbaka det igen/byt det om det är trasigt.
T tracker skrev:
Är det inte din djupborrade vattenbrunn ?
Elanslutning till sänkpumpen.
Det låter rimligt då huset tidigare inte varit anslutet till kommunalt vatten (anslöts i mitten på 00-talet). Tack för hjälpen!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.