Steen P Steen P skrev:
Jag har problemet att möss gnagar av cellgummi hela vägen til röret. Så naturligtvis måste jag fixa det. Kan ni få rullar av självhäftande cellulärt gummi, till exempel i en bredd av 10 cm, eftersom det är det enklaste sättet att täcka de skavade områdena. Och med vad täcker ni cellgummi efteråt så att mössen inte äter det?

Jeg har fået det problem at mus gnaver af cellegummiet helt ind til røret. Så jeg skal naturligvis lave det.
Kan man få ruller af selvklæbende cellegummi fx i 10cm bredde for det vil være den nemmeste måde at dække de afgnavne steder?

Og hvad betrækker man bagefter cellegummiet med så musene ikke spiser af det?
Jag upptäckte samma problem för några veckor sen. Jag bytte den den av isoleringen som var dåligt och tejpade med aluminium tejp. Har inte varit nere och kollat sen dess men hoppas att det funkar.
 
P Plutus skrev:
grillfolie kanske fungerar? är det utomhus kanske det är fåglar som pickar sönder, då räcker det med att måla isoleringen,
Jeg fik samme ide indendørs og det ser ud til at virke. Og mere fremadrettet har jeg købt PVC folie som jeg vil betrække isoleringen med (men grillfolie er nemmere).
 
Axbard_89 Axbard_89 skrev:
Jag upptäckte samma problem för några veckor sen. Jag bytte den den av isoleringen som var dåligt och tejpade med aluminium tejp. Har inte varit nere och kollat sen dess men hoppas att det funkar.
Aluminiumstape er ide som må prøves. Tack. En anden ide jeg har fået er at lægge meget fintmasket metalnet omkring. Der skal i hvert tilfælde metal omkring.
 
Steen P Steen P skrev:
Aluminiumstape er ide som må prøves. Tack. En anden ide jeg har fået er at lægge meget fintmasket metalnet omkring. Der skal i hvert tilfælde metal omkring.

0_21657.jpg
 
  • Gilla
Steen P
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.