Jag har letat och letat finns det ingen som har ett exempel på en planlösning där man har
STORT kök, STOR STOR tvättstuga och stort badrum?
Allt jag ser när jag tittar i kataloger osv är stora hus med små sovrum och en enda stor öppen planlösning. Tvättstugorna är för det mesta pyttesmå...

Finns någon som byggt något liknade det jag söker, eller har ett utkast på en liknande planlösning 1 plan eller 1,5 plan...


Tack på förhand :)

LK
 
Hej. Jag undrar vad stort för dig. Älvsbyhus har ju stora kök helt klart i nästan alla sina 1 1/2 planshus. Deras tvättstuga är på 7 kvm och det tycker ju jag är stort, men du kanske vill ha ännu större. Deras badrum är ju lite små så klart. Hur stort vill du ha respektive rum?

Camanda
 
Ganska lätt och billigt att förlänga ett kataloghus med 1-2 meter. Då får du plats med betydligt större tvättstuga och kök om du vill, Vi gjorde så med ett BraHus Österå. Då blev köket ca 18kvm, tvättstugan 9 kvm plus att vi fick in en klädkammare på 7kvm i direkt anslutning till tvättstugan vilket vi tyckte var ganska bra.
 
Stort kök och stort badrum har vi i vår planlösning, tvättstugan är "vanlig". Planlösningen hittar du i vårt fotoalbum.
 
Götenehus hade ett hus som hette Skogö. Det skulle man nog kunna ändra lite och få till det som du önskar.

Det försvann från deras hemsida för 1-2 år sedan men dom kanske kan skaka fram en gammal skiss på det.

Skogö hette det inte. Skarpö skall det vara:

http://www.gotenehus.se/vr/skarpo/hall.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.