Hej jag har problem m min panna igen. Jag har ett felmeddelande på den som säger LARM motorskydd uppstart och så blinkar en röd lampa. dessutom så tappar den trycket, som jag får höja hela tiden för att få varmvatten. Överhettningsskyddet utlöser sig en gång per dygn. Och varmvattnet , när jag har värme ,så har det blivit skållhett helt plötsligt.
Information t detta så fungerar ej golvvärmen på nedre plan. Jag har luftat detta. Elementen på övre plan är iskalla. Dessa har jag gått runt o luftat oxå, men när luften tagits bort så kommer d inte ngt vatten . Verkar som jag ej har vatten t mina element.

Carrier 30NQ2EA heter pannan.
Vad ska jag göra? Hade ett företag här o kollade. Allt fungerar i pannan sa han. Men trycket sjunker, larmet på pannan o mina element är kalla,sa jag? Allt fungerar sa han o jagfick betala 3500 för det. Dumt av mig betala men vad skullejag gjort// Lotta
 
Motorskydd = fel på strömmen ner till kompressor, fasbortfall, drar för mycket ström etc.
Trycket= fel på lufttrycket i exp kärl, säkerhetsventil släpper ut vatten eller läckage någon annanstans.
Överhettningsskydd= den blir inte av med värmen vid elpatron, luft eller trasig cirkpump kan vara orsaken
Varmvatten= ja , om inte kompressorn eller elpatron går så blir det inget varmvatten. Å vissa värmepumpar gör inget vv när värmepump larmar å går över i elpatronläge. Kollade tex rörmontören att filtet på värmepumpen var rent och att växelventilen gick som det ska. För 3500kr så måste han ju gjort något.... Nu har jag inte någon erfarenhet av carrier så jag reserverar mig lite över svaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.