Hej på er jag skulle verkligen behöva lite hjälp som den extremt byggnadsglada amatör som inte annat gjort än smörknivar på träslöjden för 100 års sen. Jag håller på att renovera trappan och har nu byggt igen den, på sidan markerat med rött ska det byggas vägg och räcke som e liksom inbyggt mot väggen. Eventuellt tänkte jag bygga igen det och sätta upp en dörr men det beror på hur svårt det är. Nu till frågan går det att använda bara mdf eller ska man kanske använda masonit eller bara gips. Det ska sedan målas. Kommer inte sätta hyllor och grejjor på väggen sen. Tacksam för tips. Trappa under renovering med rött markerat område där vägg och räcke ska byggas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T toolman77 skrev:
Jag har gjort samma sak och beskrivit det här

[länk]
Tack(y)
 
Jag kan förresten verkligen rekommendera att bombera sättstegen för att minska knarr från trappan. Dina ser ut att vara kraka
 
T toolman77 skrev:
Jag kan förresten verkligen rekommendera att bombera sättstegen för att minska knarr från trappan. Dina ser ut att vara kraka
Vad är det? Trappan knarrar en del nu men det gjorde den innan också. Det beror lite på hur mycket personen som går i den väger.
 
Jessica Sjöö Jessica Sjöö skrev:
Vad är det? Trappan knarrar en del nu men det gjorde den innan också. Det beror lite på hur mycket personen som går i den väger.
Att bombera något är att göra det konvext. Alltså att ge sättstegen en lätt rundning i överkant så att det bara är i kontakt med plansteget ovanför i en punkt. Det gör att trädelarna inte kan glida mot varandra och minskar knarrande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.