Nyrenoverat badrum, plastmatta, vill byta den medföljande vita purussilen, den lokala rörmokaren sa att det inte gick att få tag på något än den som sitter där, kan det stämma ? Borde vara fler än jag som vill ha en grå/svart eller rostfri ?
 
  • Måttband visar storleken på en vit avloppssil i ett grått nyrenoverat badrumsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ring purus och fråga ist, det kanske finns någon variant som din vvs:are inte känner till.
 
agawain agawain skrev:
Han menar att ex följande: [länk] inte kunde fungera? Denna finns säkert att få till ett bättre pris, men jag är säker att det finns div alternativ.
Denna rostfria sil är en helt annan modell än din plastsil. Den rostfria ligger bara pålagd på en rostfri ram, medan den i plast sitter med två klämmor som klämmer mot ringen i vattenlåset.
 
  • Gilla
agawain
  • Laddar…
Z ZipLock skrev:
Denna rostfria sil är en helt annan modell än din plastsil. Den rostfria ligger bara pålagd på en rostfri ram, medan den i plast sitter med två klämmor som klämmer mot ringen i vattenlåset.
Kanske du vet vad det finns för alternativ (krom, svarta, guld/mässing)? Jag har själv haft problem inom området. Få vill byta/röra dessa golvsilar (om man inte låter renovera badrummet/golv).
 
Fick svar av Purus,

Dessa två finns i rostfritt,
RSK7138388 Golvbrunnssil Wave 150 rostfri

RSK7138389 Golvbrunnssil Drop 150 rostfri


Samt med låsanordning, RSK7138426
 
  • Gilla
agawain
  • Laddar…
S salkin85 skrev:
Fick svar av Purus,

Dessa två finns i rostfritt,
RSK7138388 Golvbrunnssil Wave 150 rostfri

RSK7138389 Golvbrunnssil Drop 150 rostfri


Samt med låsanordning, RSK7138426
Perfekt! Bra att det finns alternativ (om än få). En golvsil är något man ser varje dag, så en viktig detalj.

Jag fick själv följande svar från Purus:

"Om det är en brunn ni har som är från PURUS och som har diameter 150mm så har vi silar i rostfritt. Om du går in på vår hemsida och söker på följande RSK nummer kan du se dom olika varianterna.

RSK7138332 Golvbrunnssil SR 150
Till den kan du du köpa till en låsanordning och fästa silen med RSK7138426 Låsanordning rostfri sil


Sen finns det två lite mer designade silar men dom ligger löst

RSK7138388 Golvbrunnssil Wave 150 rostfri

RSK7138389 Golvbrunnssil Drop 150 rostfri"
 
Redigerat:
Märkligt att dom inte avråder för silar som ligger löst, tänker att efter ett par hundra små stötar på en sån mot våtrumsmattan så borde det bli märken/skador som sedan kan sprika i förtid?
 
  • Gilla
agawain
  • Laddar…
S salkin85 skrev:
Dessa två finns i rostfritt,
RSK7138388 Golvbrunnssil Wave 150 rostfri
RSK7138389 Golvbrunnssil Drop 150 rostfri
Samt med låsanordning, RSK7138426
agawain agawain skrev:
RSK7138332 Golvbrunnssil SR 150
Till den kan du du köpa till en låsanordning och fästa silen med RSK7138426 Låsanordning rostfri sil
Blev det ett köp av någon rostfri variant? Fungerar det bra?
Samt, fungerade det med Wave/Drop designen ihop med låsanordningen du länkar till?

Om inte låsningen fungerar till Wave/drop får jag nog satsa på Golvbrunnssil SR 150 (art# 7138332 / https://www.purus.se/produkter/produkt/sr-150-rostfri-sil/) som iaf enligt bilderna i monteringsanvisningen går att låsa om inte någon avråder från köp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.