Belmlu
Hej alla,

Nu när fadern för en gångs skull har önskat sig något i julklapp har han önskat sig billigaste 100mm-bitsen som finns hos Jula. Kör själv på Biltemas liknande variant efter tips från snickade och är nöjd med dessa men med julklapp i åtanke och att man vill köpa något man inte unnat sig själv annars tänkte jag efterfråga lite tips här. Är på jakt efter PH2, PZ2, T20 samt T25 i längden 100-150mm. Funderat lite på Weras 150mm men verkar vara svårt att hitta alla varianter.

Tar tacksamt emot tips på enskilda tillverkare, både gällande bits i lösvikt och som satser som är lite mer "premium". Kanske något ni själva hade kunnat önska men aldrig själv köpa då billigare fyller sin funktion?

Tack på förhand!
 
Milwaukee shockwave serie är riktigt bra. Sen så slits alla bits ut om man skruvar 1000 altan skruvar och rappar över endel. Så då kan man spara pengar och köra budget bits och byta ofta.
 
  • Gilla
Belmlu
  • Laddar…
jag har ett litet kit från Kamaza tools som är riktigt bra. Bitsen är hårda och har hållt länge, även om de naturligtvis slits också. Bitshållaren med snabbschuck är däremot grym!
69877.jpg
 
  • Gilla
Belmlu
  • Laddar…
S Semesterfixaren skrev:
jag har ett litet kit från Kamaza tools som är riktigt bra. Bitsen är hårda och har hållt länge, även om de naturligtvis slits också. Bitshållaren med snabbschuck är däremot grym!
[bild]
Är det någon som skruvar utan bitshållare?
 
Tror många har "vanliga" magnetiska bitshållare. När jag väl hade bytt till en med snabbschuck så vill jag aldrig byta tillbaka
69874.jpg
 
En akilleshäl är att bitsen kilar sig fast i snabbchucken efter ett tag. Men det löser man genom att ha två bitshållare om man behöver växla genom storlekarna. De magnetiska brukar inte vara så magnetiska efter ett tag.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Är det någon som skruvar utan bitshållare?
Ja med en slagskruvdragare.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…

Bästa svaret

Varför vill han ha så långa bits? Kört med Wera 50mm Impactor bits i min slagskruvdragare. Har monterat trädäck, garage, halvvägs ovanvången och är ännu på samma bits (huvudsak T20 används).
 
  • Gilla
Belmlu
  • Laddar…
Belmlu
Shakula Shakula skrev:
Varför vill han ha så långa bits? Kört med Wera 50mm Impactor bits i min slagskruvdragare. Har monterat trädäck, garage, halvvägs ovanvången och är ännu på samma bits (huvudsak T20 används).
Vill i huvudsak ha längre bits än vanliga småbits med hållare, Anledning är nog att jag själv upplevt längre bits som väldigt lättanvända (också det efter tips från snickare här på forumet).

Såg fel på Julas hemsida då bitsen han önskade sig var 100mm.
 
Silver78 Silver78 skrev:
Är det någon som skruvar utan bitshållare?
Absolut!
De 3 dragarna jag använder jag utan bitshållare.
Bosch GSR18V FC2, GSR12V-15FC samt en GSR10,8V HX.
 
Belmlu Belmlu skrev:
Hej alla,

Nu när fadern för en gångs skull har önskat sig något i julklapp har han önskat sig billigaste 100mm-bitsen som finns hos Jula. Kör själv på Biltemas liknande variant efter tips från snickade och är nöjd med dessa men med julklapp i åtanke och att man vill köpa något man inte unnat sig själv annars tänkte jag efterfråga lite tips här. Är på jakt efter PH2, PZ2, T20 samt T25 i längden 100-150mm. Funderat lite på Weras 150mm men verkar vara svårt att hitta alla varianter.

Tar tacksamt emot tips på enskilda tillverkare, både gällande bits i lösvikt och som satser som är lite mer "premium". Kanske något ni själva hade kunnat önska men aldrig själv köpa då billigare fyller sin funktion?

Tack på förhand!
Wera brukar hålla en bra nivå, dock tror jag det är svårt att hitta något komplett bits-set där.
 
  • Öppen Bosch bitssats med 43 delar, inklusive förlängda bits, organiserade i en robust plastlåda.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Belmlu och 1 till
  • Laddar…
Tillägg: bitshållarna kan du slänga. De avskyr jag. Köp hellre en fast för slagskruvdragare.
 
  • Gilla
Shakula och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Den här satsen köpte jag för fyra år sen och har varit min ständige följeslagare under en total husrenovering. Just de lite längre bitsen är fantastiska för alla dragare utan chuck :)

[länk]
Har samma, sedan x antal år.
Eller ska sanningen fram har jag nog tre st, en inne, två i garaget och jag undrar om det ligger en ny i förpackning också. :oops:

Trevligt set. (y)
 
  • Gilla
  • Haha
Belmlu och 1 till
  • Laddar…
Belmlu
Tack för svaren!

Blev en sats 50mm Impaktor-bits samt Impaktor-hållare från Wera som beställdes från tyska Amazon (150kr billigare än billigaste jag hittade hos svenska återförsäljare!).
 
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.