Hej,

Bifogar bild på objektet som ska målas. Det är silver-delarna som jag vill måla svart.

Behöver man en speciell färg? Eller kan jag ta den svarta väggfärgen jag har?

behöver man slipa ytan innan?

materialet är stål och är pulverlackad.
 
  • Hantelställ i stål med svarta hantlar, användare frågar om målning av silverfärgade delar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hammarlack funkar bra till det ändamålet.
Tvätta ytan och måla bara.
 
Absolut enklast är nog att köpa en burk fälglack och spreja på ett par lager, snabbt och tåligt
 
  • Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
H
A Astrom86 skrev:
Hej,

Bifogar bild på objektet som ska målas. Det är silver-delarna som jag vill måla svart.

Behöver man en speciell färg? Eller kan jag ta den svarta väggfärgen jag har?

behöver man slipa ytan innan?

materialet är stål och är pulverlackad.
Köper du sprejfärg, kolla att den inte behöver värmehärdas. Lättast och inte så dyrt är att lämna dem hos lackerare.
 
H HEM2121 skrev:
Köper du sprejfärg, kolla att den inte behöver värmehärdas. Lättast och inte så dyrt är att lämna dem hos lackerare.
de låter som ett större projekt än jag tänkt mig :)
 
Slippa den lite och spraya det svart
 
A Astrom86 skrev:
de låter som ett större projekt än jag tänkt mig :)
har nog aldrig sett sådan sprayfärg.. Billack därimot brukar härdas med värme, men funkar utan åxå
 
Okej!

är det någon speciell sprayfärg man använder för ända målet?
 
H
C
A Astrom86 skrev:
de låter som ett större projekt än jag tänkt mig :)
Jag har den erfarenhet, ;):D det stod inget på sprayflaskan om det, undrade över något annat och gjick in på tillverkarens hemsida, där stod det att färgen skulle härdas i värme. Det fick bli en lackerare som fick blästra bort sprayfärgen och lackera på nytt. Det handlade inte om några stora pengar. Det går ju att måla med med metallfärg i burk, inte lika snygg med det fungerar väl hyfsat iallafall.
 
F
H HEM2121 skrev:
C
Jag har den erfarenhet, ;):D det stod inget på sprayflaskan om det, undrade över något annat och gjick in på tillverkarens hemsida, där stod det att färgen skulle härdas i värme. Det fick bli en lackerare som fick blästra bort sprayfärgen och lackera på nytt. Det handlade inte om några stora pengar. Det går ju att måla med med metallfärg i burk, inte lika snygg med det fungerar väl hyfsat iallafall.
Vad var det för färg? Har aldrig sett nån sprayfärg som skall värmehärdas.

Jag har ett stort verktygsskåp med dörrar som skall slipas bort lite rost på och målas. Ser inte 14 sprayburkar som ett alternativ här. Nån som har nåt extremt kostnadseffektivt förslag? Helst på burk med pensel.
 
H
F fsn skrev:
Vad var det för färg? Har aldrig sett nån sprayfärg som skall värmehärdas.

Jag har ett stort verktygsskåp med dörrar som skall slipas bort lite rost på och målas. Ser inte 14 sprayburkar som ett alternativ här. Nån som har nåt extremt kostnadseffektivt förslag? Helst på burk med pensel.
Kommer inte ihåg namnet, köpte den på BAUHAUS för ett par år sedan. Skulle spraya metallhandtagen till köksskåpen.
 
A
Motor eller färg för avgasrör brukar ska värmehärdas.
 
F
Handyman 1 skrev:
Motor eller färg för avgasrör brukar ska värmehärdas.
Känslan är att färg för avgasrör värmebehandlar sig själv vare sig det behövs eller inte.

Kan du länka till nån produkt på sprayburk som behöver härdas, gärna för avgassystem. Behöver lacka om en 2t pipa och den färgen jag sprayade på sist har en del övrigt att önska.

EDIT: Hittade matt svart FlameProof, beställer en burk sånt på black friday.
 
A
Ja,det brukar ju härda "på plats" annars får man väl köra med värmepistol antar jag,har också dålig erfarenhet av avgasfärg,håller ett tag,smörj in systemet med olja ett par gånger,det är mer racing,ger lite rostskydd också :cool:
 
F
Handyman 1 skrev:
Ja,det brukar ju härda "på plats" annars får man väl köra med värmepistol antar jag,har också dålig erfarenhet av avgasfärg,håller ett tag,smörj in systemet med olja ett par gånger,det är mer racing,ger lite rostskydd också :cool:
Oljan bränner bort. Jag har svetsat det precis och svetsarna rostar lite. Har inte lust att lägga 4000kr på en ny simpel avgaspipa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.