Hej,

Jag håller på med mitt badrum. Det här tidigare endast haft ingång från ett sovrum. Lägenheten har 4 sovrum, så det är lite skumt.

Nu ska jag ha en ingång från en hall. Den dörren blir en 9 x 21. Ska jag även behålla en dörr från sovrummet? Se skiss. Hur stor i så fall? 9 x 21, 7 x 21? Badrummet är cirka 2,7 djupt så badkar, torktumlare, tvättmaskin och 9 bred dörr får plats längs väggen till sovrummet.

Alternativet till dörr är att bygga in garderober (skjutdörrar) längs hela väggen i sovrummet. Med dörr blir det kortare garderobsvägg.

För och nackdelar med dörr mellan sovrum och badrum som ni ser det?

Dörrbredd sovrum/badrum?

Övriga synpunkter?

/Micke
 
  • Handritad skiss av badrumsplan med två dörrar och plats för tvättmaskin och torktumlare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Man får ju räkna med risken att dörren man tänkt använda är låst för det är lätt hänt att man låser båda dörrarna när man går till badrummet men bara låser upp ena dörren när man ska därifrån.

Blir det inte trångt att ha tvättmaskin/tumlare framför toaletten?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Man får ju räkna med risken att dörren man tänkt använda är låst för det är lätt hänt att man låser båda dörrarna när man går till badrummet men bara låser upp ena dörren när man ska därifrån.

Blir det inte trångt att ha tvättmaskin/tumlare framför toaletten?
Inte så trångt. Det funkar idag. Och tänkvärt om låsta dörrar.
 
Redigerat:
Jag smackade igen dörren från sovrummet. Simplistico.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.