Och ingår grunden (och vad är det för grund?)
 
Ska som sagt bygga ett Vallsjöhus under våren i Norrköping. Grunden levereras inte av Vallsjöhus utan av en speciell grundentreprenör ( arbetar bara åt Vallsjö och Trivselhus ) - det ingår alltså inte i priset. Dock är det medräknat i Vallsjös kalkyl. De arbetar alltid med samma entreprenörer så de vet vad de ska räkna med. Vårt hus byggs på platta med golvvärme - standard.

För prisuppgifter är det bästa att ringa närmaste försäljningskontor.
 
vilket hus valde du och vad kommer hus + grund kosta
 
Vi har ritat ett eget soutterränghus på 90 + 90 kvm. Eftersom det är ett soutterränghus så blir markarbetena oh grunden betydligt dyrare än på en plan tomt. Jag kan därför inte uttala mig om vad ett 1 plan resp. 1,5 plans skulle kosta.

Prismässigt så jämförde vi samma hus på offert från Vallsjöhus, Myresjöhus och Vittjärvshus. Vallsjöhus låg ca 300 000:- under övriga leverantörer. Dessutom, så var säljaren utan tvekan den trevligaste och mest pålitliga. När jag kommenterade prisskillnaden till en av de andra leverantörerna så sa han bara i sur ton att "Det förstår du väl själv att det inte kan sklija 300 000:- på samma hus från olika leverantörer!". Så där vet man vem som hovade in mellanskillnaden på det företaget!

Vallsjöhusstandard är hög redan från början och man väljer själv vad man vill ha utifrån sina egna ekonomiska förutsättningar. Ring ett kontor när du hittat en tomt och säg vilken budget du har så kommer de säkerligen att hjälpa dig på bästa sätt!!
 
Huset med grund skullle kosta 1,680' enligt prisuppgift från i höstas. Totalentreprenad.
Gäller deras 125 kvm enplan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.