Hej, jag såg här att visa har målat sina våtrumstapeter och mattor med bra resultatet och idag köpte jag allt som behövdes för att måla badrummet , har en gammalt våtrumstapet med mönster och skarvar men idag sa någon till mig att jag borde köpa fibo skivor istället måla men hittar inget information om man kan montera på befintlig våtrumstapetet eller måste riva ner tapetet?
Kan ni snälla hjälp mig om det går eller inte eller vad kan man göra annars?
Tack mvh.
 
Men Fiboskivor, är en skiva som är ett färdigt ytskikt, ser sådär ut i mina ögon.
Dom fäster du på bef vägg. Googla på Fibo Sverige
Dock inget jag skulle använda......
 
J Jörgen Ö skrev:
Men Fiboskivor, är en skiva som är ett färdigt ytskikt, ser sådär ut i mina ögon.
Dom fäster du på bef vägg. Googla på Fibo Sverige
Dock inget jag skulle använda......
Hej Jörgen ,
När jag googlade lite om skivorna hiitar jag den här informationen
Fibo ska inte monteras direkt på kakel. Eftersom Fibos skivor är en fuktspärr i sig, kan de inte monteras på kakelvägg med redan befintlig fuktspärr. Med två fuktspärrar uppstår nämligen ett mellanrum där vatten kan samlas.
Så om man tänker att jag redan har tätkikt eller fuktspärr i väggar och sen om jag sätter fiboskivor kommer det inte bli en mellanrum där eller gäller bara för kakel ?
 
R amed07 skrev:
Hej Jörgen ,
När jag googlade lite om skivorna hiitar jag den här informationen
Fibo ska inte monteras direkt på kakel. Eftersom Fibos skivor är en fuktspärr i sig, kan de inte monteras på kakelvägg med redan befintlig fuktspärr. Med två fuktspärrar uppstår nämligen ett mellanrum där vatten kan samlas.
Så om man tänker att jag redan har tätkikt eller fuktspärr i väggar och sen om jag sätter fiboskivor kommer det inte bli en mellanrum där eller gäller bara för kakel ?
Ja, det blir inget bra att bara smälla upp på befintligt underlag.
Dessutom ganska dyrt och krångligt att montera.
 
Då kör jag på målning istället, får se hur kommer det bli
Ingen som rekommenderar att måla på våtrumstapetet eller mattan men jag kommer prova ändå med värsta fall kommer det inte bli sämre än vad det är nu
 
Nyrenoverat badrumstak med infällda spotlights ovanför en spegel, målat i vita nyanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här blev det sänkte bara över spegeln pch sat gipsskivor målade med Beckers häftgrundg två stryker och målade med Nordsjö perform+ bathroom två stryk Vitmålat badrum med sänkt tak över spegel och inbyggda spotlights, nymålad vägg och handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tasus och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.