Om du t.ex. köper något av electrolux varumärken kan du alltid ringa Electrolux service så fixar de garantijobb. Kolla också www.elektrostore.se eller pricerunner
 
Oavset vad du köper och av vem du köper det, nätet, köksleverantör, elgigante så sköts service i princip av någon tredjepart, typ elektroservice (som jag tror har alla electrolux varianter plus många andra).

Däremot så skulle jag nog kontrollera med nätföretaget vilken servicepartner dom har för ett specifikt märke dom säljer. För det är inte säkerrt att det är samma serviceföretag som när du köper över disk. I värsta fall så får du en servicefirmna som ligger onödigt långt bort.

 
Mina föräldrar har bytt alla sina vitvaror och går du runt till butikerna och begär offert så kan jag nästan lova dig att det blir billigare i butik än via nätet.
Deras vitvaror blev 6000kr billigare i butik än via vitvarumäklarna & tretti.se
 
när jag köpte mitt kollade jag upp nätbutikerna och sedan gick jag till elgiganten och bad dem bjuda under, vilket de klarade av. på så sätt slapp jag transportkostnader från 3 olika leverantörer samt att varorna faktiskt blev billigare.

kanske inte exakt vad du frågade efter, men det är helt klart mycket möjligt att pruta ner vitvaror rejält i vanliga affärer så att de matchar nätet, och då torde ditt val bli enklare :)
 
Vitvarumäklarna är inte så billiga tycker jag, däremot kan jag rekommendera att handla på http://www.hallbacks.se/
Köpte vår inbyggnadsmikro där. Fast billigaste stället varierar säkert beroende på vilken vara du är ute efter!
 
Köpte en torktumlare av Vitvarumäklarna för ca ett år sen. Bra pris och inga problem alls.
 
Hej,

Har precis köpt vitvaror via tretti.se och är jättenöjd. Hemkört till dörren 3dgr efter beställning, billigare än vanliga köksbutiken på våra varor.

Stiffen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.