Staffans2000
Renovera motorn medans du kör. Har vi hört det förut...

http://rvs.se

Japp! Det är frågan?

Staffan
 
  • Haha
MONTREAL
  • Laddar…
Staffans2000
Det var som tusan! Inte någon som har provat?
Måste uppenbarligen vara ovanligt här.
 
Att oljor kan ha enorm betydelse är det nog ingen tvekan om, men dylika mirakel mediciner gör iallafall mig mycket skeptisk... Men säkert går det hitta nåt som minskar skrammel, det skrönas ju att gamla tiders bilhandlare hällde sågspån i växellådorna... :)
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Renovera motorn medans du kör. Har vi hört det förut...

[länk]

Japp! Det är frågan?

Staffan

Den där smörjan är ju lite som när Pippi Långstrump frågade apotekaren om "medusin" som kunde hjälpa mot skoskav, kikhosta, nageltrång och som man kunde polera möbler med.
 
  • Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
Motaloy:) hette undermedlet på 70 talet
 
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Väcker liv i den här gamla tråden.
Differentialen börjar låta lite i jaggan. Tyvärr ett vanligt fel, så frestelsen är stor att hälla i en slatt dyr sörja och be en bön. Ingen med erfarenhet av rvs?

Rvs.se

Staffan (den lättlurade)
 
Dom nanoprodukter som jag har erfarenhet av fungerar bäst som förebyggande. Det är försent när det redan är slitet. Fast jag har inte ännu sett något medel som fungerat som utlovat. Men min erfarenhet är från helt andra saker än motorer så jag vet inte något om just det här medlet.
 
Förstår inte hur det ska exempelvis fixa sjungande lager eller kuggar som är slitna!

Nä nå är det svammel, metall är svårt att säga med flytande sörja. Hade det varit för att minska ett oljeläckage så ja det finns produkter som funkar.
Men flytande keramiskt hokus pokus som bara fixar slitna grejer utan lägga sig överallt.

Luktar nobelpris
 
  • Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
"Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet."
Gäller även jaggor.
// XJ12
 
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Väcker liv i den här gamla tråden.
Differentialen börjar låta lite i jaggan. Tyvärr ett vanligt fel, så frestelsen är stor att hälla i en slatt dyr sörja och be en bön. Ingen med erfarenhet av rvs?

Rvs.se

Staffan (den lättlurade)
Har ingen erfarenhet av rvs men jag kan tipsa om gamla klassiska bilhandlarknep som sågspån i diffklumpen, mosade bananer i växellådan och tjockolja i motorn för att åtgärda tjutande baxaxlar, vinande automatlådor och knackande ramlager.

Jag kan hjälpa dig med Jaggan. Har ovanstående ingredienser i garaget. Inte så dyrt som märkesverkstaden och jag erbjuder RH-garanti.
 
  • Haha
  • Gilla
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
A
Jag kan också sälja en "renoveringssats" som dom kallar flaskorna!:geek: Blå hörselskyddsbåge med gula öronproppar, avsedd för renoveringsbruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
MONTREAL
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.