Min snickarbod är beläget i ett oisolerat uthus på ca 15m2. Om jag nu vill vara där och greja mer på icke-sommar, vad ska jag skaffa för att få upp tempen till 15°? Det finns ju virke och sågspån så en vanlig värmefläkt kanske kan bli brandfarlig?

Helst ska det ju gå rätt fort så jag inte behöver planera hela dagen om jag vill gå dit.
 
Redigerat:
Mats-S
Om strömmen räcker så funkar det utmärkt med en värmefläkt, ser absolut ingen brandfara i den lösningen om du placerar den säkert. Blås ren den 1ggr år så får du bort ev spån som letat sig in i den :)
 
Mats-S Mats-S skrev:
Om strömmen räcker så funkar det utmärkt med en värmefläkt, ser absolut ingen brandfara i den lösningen om du placerar den säkert. Blås ren den 1ggr år så får du bort ev spån som letat sig in i den :)
Typ en sån alltså? Men du har rätt, jag måste tänka på strömmen.. Röd bärbar elektrisk värmefläkt med reglage, märkt med "2 kW DO NOT COVER".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mats-S
En sådan blir perfekt om strömmen räcker :)
Claes Olsson har 13Ah proppar om man ligger på gränsen, ersätter tidigare proppar som kallades "tröga". Dom propparna har räddat mig på min sommarstuga många ggr :sweat::cool:
 
I min mikroverkstad, förvisso isolerad, behöver man inte köra spånsugen många minuter för att det skall bli rätt varmt. Eller om du inleder dagen med att dammsuga för att få upp värmen.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Ett litet förråd på 15 kvm värmer du på 10 minuter med 1kW. Jag har en svinbillig liten värmefläkt från typ jula, två lägen och steglös termostat, funkar bra. Men för just brandrisken borde en oljefylld radiator vara att föredra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.