Ska inom kort börja renovering av vår nedervåning, och ska då öppna upp en del i hallen och flytta gästtoan.
Vill göra denna så liten som möjligt.
Tänker mig vägghängd toa och vask, inget annat.
Hur liten men ändå fungerande tror ni man kan göra den?
110x110 cm skulle det fungera?
Ni som har en liten gösttoa, vad är era mått?
 
Vår gästtoa är ca 90x180, ej vägghängd toa. Bredden fungerar utmärkt. Den skulle kunna vara lite kortare med vägghängd och litet handfat. 140-150 borde fungera som det är nu men då blir det trångt mellan toan och handfatet. 110 känns spontant litet men borde gå om man tar ett mycket smalt handfat eller hörnhandfat i kombination med vägghängd toa.
 
105x125 cm med dörr på kortsida, toa rakt fram lite till höger och handfat dir till vänster.
Std toa och handfat, där handfatet kunde varit smalare, men plats har du att borsta tänderna och stå å pinka..
 
Magnus E K
Min källartoa är 110 x 118 cm. Handfatet är mindre än ett vanligt (gammal 60-/tidigt 70-talsmodell). Känns stort och rymligt när jag har dörren vidöppen.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Ingen aning men kom att tänka på en liten toalett nånstans, minns inte var, där jag slår huvudet i dörren när jag försöker resa mig. :-D Aningens för kort skulle jag säga.
 
Borde inte en sådan där toalett med tank ovanför ta mindre plats?
 
Tack för svar. Känns ju lite hoppfullt med måtten faktiskt.
 
70x180 och då är 80 cm en dörr på sned och ett hörntvättställ Trångt badrum med toalett, snedställd dörr, radiotor och hörntvättställ i ett 70x180 cm utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Inget för tjockisar:rofl:
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Tycker att allt sånt här kan vara väldigt individuellt hur man upplever det. Så varför inte göra en ”mock-up” i kartong och känn hur det känns.
 
Vi gjorde en mockup och tycker nog det verkar helt ok, så tror det kommer bli bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.