Jag bygger Garage/carportkombination och undrar vad jag ska ha ovan innertaket i carportdelen :-/, funderar på typ vindpapp för att man ska kunna ha springor mellan den längsgåenden panelen eller är det någon som har någon annan idé, och hur gör man med isoleringen ,skall den fortsätta även över carportdelen
 
:surprised: Carporten behöver du väl inte isolera ????

Låt takstolarna vara öppna eller lägg ett golv på en del av utrymmet. Då får du ett extra förvaringsutrymme för säsongsprylarna.

Om du ska ha plåttak, glöm inte att sätta upp något som tar hand om kondensen under plåten (råspont, masonite el. dyl.). ::) Glömde den själv och förbannar misstaget varje gång jag får en droppe i nacken. >:( ;D
 
Eftersom carporten är en del av garaget (Samma 49 Kvm)så är det nog inga problem... :p, vill nog helst ha någon typ av glespanel i carportdelen även om det kanske minskar förvaringsutrymmet, tänkte jag skulle komma åt det via lucka i panelen istället, är det vettigt att sätta vinpapp i taket för att få det mörkt mellen panelen.......Att inte isoliera i carportdelen kan ju vara smidigt.....
 
Troubleshooter skrev:
är det vettigt att sätta vinpapp i taket för att få det mörkt mellen panelen...
Det är OK! ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.