Känns ju misstänkt som att Norwegian kommer att gå i kk när som helst och det går ju inte att boka flyg heller för poäng som försvinner snart och vad jag vet kan man ju bara använda poängen till flygresor.
Så frågan är ska man byta/skaffa ett till som ger poäng kickback som går att använda och isåfall vilket borde man ha egentligen.
 
Huruvida man borde byta vågar jag inte svara på, men Norwegian bank och flygbolaget är olika bolag. Flygbolaget äger 17% av bankbolaget såvitt jag kunnat googla mig till.

Jag behåller mitt Norwegiankort sålänge det funkar!
 
Norwegians kort är bra som extra kort / reservkort till exempel om man har problem med annat kort. Det är nog riskfritt, banken är skilt från flygbolaget. Däremot blir nog poängen innehållslösa om man i praktiken slutar flyga. Vi har haft god glädje av poängen för resor, men det blir det knappast mer. Å andra sidan så har ju kortet ingen fast avgift, som de flesta kort har.
 
K klimt skrev:
Det är nog riskfritt, banken är skilt från flygbolaget.
Den risk som finns är väl som sagt att poängen blir värdelösa och/eller att kortet slutar fungera. Även om "banken" skulle gå i konkurs är det ju du som är skyldig dom pengar och inte tvärtom så någon övrig risk ser jag inte.
 
  • Gilla
klimt
  • Laddar…
Nu kanske mycket har hunnit hända på det året som gått sedan jag skaffade mitt kort men för mig är Komplett Banks kreditkort bäst.

2 % cashback på alla internetköp, 1 % på alla övriga köp. 4 % på komplett.se. Poängen samlas i hög tills det att du väljer att dra av det på nästkommande faktura.

Är man en person som reser väldigt mycket finns det säkert bättre men. Komplett har också en övre gräns på hur många poäng man kan samla en månad men för mig som är en vanligt dödlig medelklassvensson har jag aldrig nått upp till den gränsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.