Hej,
Jag kommer vara ledig de här fyra dagarna och tänkte börja med byta tak i badrummet när jag har lite tid , det är trä panel eller kanske kallas pärlspont och jag vill ha helt slätt tak med gipsskivor ( hela huset har den här taket och vill byta nästan i alla rummet ) men vet inte hur jag skulle göra det utan göra något fel, först tänkte jag sätta gips direkt på befintlig taket men är inte säkert om det går, behöver lite hjälp och tips
Försökte hitta takgips utan fasadkanter men verkar alla har fasade kanter kan man bara spakla de med spakelremsa?
Tack för hjälp redan.
Så här ser taket ut nu
Under panelen finns ångspärr plast folie och den är häftspikat på trä reglar,
cc mellan reglarna är olika, det är inte 30,45,60 utav det är cc50 och den sista är 60 Snedtak i badrum med vit pärlspont, färgmarkeringar där reglar finns, och en taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trätak med pärlspont och två inbyggda lampor, ångspärr märkt som "inte tät".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på träpaneltak med synlig ångspärr och reglar i ett badrum som förbereds för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett träpaneltak med en delvis borttagen panel som avslöjar en ångspärr och träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis öppnat vitt träpaneltak med ångspärr synlig bakom, ventilkåpa och rörisolering vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och på den här bilden där har jag markerat kommer jag sänka taket och sätta spotlights, bara på den sidan som har tvättställ och spegel
Kom igen nu ska till bygghandel och sätta igång med renoveringen imorgon behöver hjälp nu
 
R amed07 skrev:
Och på den här bilden där har jag markerat kommer jag sänka taket och sätta spotlights, bara på den sidan som har tvättställ och spegel
Kom igen nu ska till bygghandel och sätta igång med renoveringen imorgon behöver hjälp nu
Vitt paneltak med infällda spotlights och rödmarkerade måttannoteringar på en borttagen armatur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag kommer fråga här hur mycket som helst även om jag inte får något svar
Har nyligen köpt ett 30 tal 150 kvm 1/2 plan hus och håller på renovera hela tiden , köpte i Maj har hunnit byta alla dörrar med karmar, hela golv trä till laminat, visa väggar istället måla på befintlig tapet satt jag nya gipsskivor, byggde nya väggar och byggde in spegelsjutdörrar, byggde nytt hall delade rummet, byggde nytt gästtoalett kakel klinkers( mosaik kristal klinkers), installerade bergvärme istället för pelletsvärme,
Kort sagt det finns väldigt mycket att göra men nu tänkte jag börja med måla badrummet med våtrumsfärg och byta tak samt nya möbler ( tillfälligt, några år sen ska jag göra ordentligt badrumsrenovering) och när den är klart ska renovera köket efter byt badrumstak och målning
Förresten , jag har svart mögel i hela takvinden det kommer sen
Nu vill jag ha hjälp med taket
 
Renoverat badrumstak med inbyggda spotlights och nymålade gipsskivor ovanför en badrumsspegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrum med nedsänkt tak över spegel, gipstak målat med häftgrund och badrumsmålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här blev det sänkte bara över spegeln pch sat gipsskivor målade med Beckers häftgrundg två stryker och målade med Nordsjö perform+ bathroom två stryk
 
  • Gilla
Rezk
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.