A
Bosch tillverkar några modeller i Polen och dessa har hel plastbotten.
Två av dessa modellerna köper cylinda in och sätter sitt namn på.
 
Hej, Nu blev även jag nyfiken, vilka modeller är det, så man inte köper fel...
 
A
made in Germany är bra
 
Jag har en tysktillverkad Bosch SMU46CW00S som under några år legat högt, ibland högst, i olika tester. Nu är det en utgående modell men än går de att hitta. Här t.ex: https://www.whiteaway.se/vitvaror/diskmaskin/inbyggd-diskmaskin/product/bosch-smu46cw00s/

Eftersom jag är prismedveten, för att inte säga snål, brukar jag passa på när de stora kedjorna har kampanj. Min maskin köptes med 20% rabatt på Elgigantens "vitvaruvecka" och 4.232:- tyckte jag var ett bra pris för en hyfsat bra maskin i mellanklassen. Den gör det den ska och gör det tyst.
 
Hur kan man se tillverkningsland? Skulle vilja se det innan jag köper, säger modellbeteckningen något om det? Kollar mest på Siemens just nu, kanske Bosch, dock rostfritt i färgen...
 
Har en Miele jag köpte för 20 år sedan. Precis som jag har den blivit lite mer grå och sliten med åren men har gått i princip varje dag helt utan problem.
 
A
miele var betydligt bättre för 20 år sedan
 
electroluxaren skrev:
miele var betydligt bättre för 20 år sedan
Förmodligen jämfört med sina produkter idag. Men hur är dagens Miele jämfört med konkurrensen idag?
 
A
likvärdiga
 
electroluxaren skrev:
likvärdiga
Så finns det något märke idag som är som Miele var igår? Dvs snäppet över de andra.
 
ASKO brukar det ofta talas positivt om.
 
V vitvaror skrev:
Hur kan man se tillverkningsland? Skulle vilja se det innan jag köper, säger modellbeteckningen något om det? Kollar mest på Siemens just nu, kanske Bosch, dock rostfritt i färgen...
Tillverkningsland står på typskylten på den Bosch jag har. Det gör det förmodligen på andra maskiner och märken också.

Det innebär ju att man får åka till någon butik och titta innan köp för av all information man kan leta efter på nätet är vitvarors tillverkningsland något av det svåraste att finna.
 
A
siemens IQ300 är ofta gjorda i Tyskland men då är det en milsvid skillnad till IQ700
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.