Hejhej!
Jag håller på att inhämta offerter för takbyte. Taket är ca 170 kvm. Till saken hör att vårt tak inte har någon råspont så detta behövs också.

Hade en firma här nyligen som gav mig en offert på 197 000:- för allt, varav råsponten ligger på ca 50 000:-. Utöver råsponten så ingick det betongpannor, nytt takfönster, vindskydd och rännor. Har frågat några grannar vad de betalade när de bytte för ca 4 år sedan och då kostade det runt 120 000:- men vet ingenting om det behövdes råspont.

Vad är er spontana tanke? Är det rimligt pris? Jag håller givetvis på att inhämta offerter från andra firmor också.
 
Lär vara mycket mer som spelar in? Var i landet? Kompliserat tak? Högt hus etcetc. 195 med råspånt etc tycker inte jag låter i överkant men somsagt, många faktorer som spelar in!
 
monken90 monken90 skrev:
Lär vara mycket mer som spelar in? Var i landet? Kompliserat tak? Högt hus etcetc. 195 med råspånt etc tycker inte jag låter i överkant men somsagt, många faktorer som spelar in!
Tack för din input. Det är i Halland. Om det är komplicerat eller inte låter jag vara osagt eftersom det inte är jag som kommer utföra jobbet. Men taket är som ett upp och nervänt V, inga andra vinklar. Det är 1,5 planshus.
 
Låter billigt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.