Behövs detta? såfall var? dörrar, hörn, fönster?
 
Vad menar du egentligen? Förstärkningsprofiler vid utsatta hörn - eller?
 
Eller endast profiler 'till lyst'?
 
just det... förstärkningsprofiler till utsatta hörn... Vi har putsade lättbetonginnerväggar så hörnen är ganska känsliga tror vi. Var kan man få tag på billiga sådana profiler? En bekant sade att han hade sett någon form av tejp med metallplattor som man kunde vika runt hörn och använda som förstärkning men vi har inte hittat sådant heller..
 
OK - samma 'problem' som jag har :p. Jag tog upp detta med murarna när mitt hus uppfördes i våras. Fick då besked om att om man lägger in en skena fastnar putsen ovanpå denna utan att det snyggaste blir att 'bara vara försiktig'.

Nu har jag endast ett utsatt hörn (vid fönster etc blir det ju inget problem eftersom man inte får slitage där) som just utsätts när jag drar dammsugarslangen. Jag har varken golv-eller taklister och jag har inga profiler runt dörrarna - vid de senare finns ju den inmurade dörrkarmen vars yttersta cm är i trä och inte är så känslig.

Det är lätt att reparera ev skada och alltid ha en liten burk av rätt färg tillgänglig ... jag har redan kört en omgång med övermålning före jul ... rött stearin som färgat en av fönsternischerna. Lätt åtgärdat. Priset för att man vill ha ett helvitt minimalistiskt hus ::). Man får nog räkna med att antingen inte vara så känslig eller måla om lite oftare än när man har tapetserat trähus!

Jag har trätrappen mitt inne i huset och denna är av trä - dess hörnor är däremot förstärkta med stålskena.
 
yonna skrev:
Fick då besked om att om man lägger in en skena fastnar putsen  ovanpå denna utan att det snyggaste blir att 'bara vara försiktig'.
Rättning: ska naturligtvis vara " om man lägger in en skena fastnar putsen dåligt ovanpå denna etc "
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.