Har en balkongdörr som har fått en fuktskada och jag ser även att det tidigare har gjorts någon lagning av föregående ägare. Hur går man tillväga om man vill rädda detta? Eller är det att byta dörr som gäller?
 
  • Fuktskada med sprickbildning på en vitmålad balkongdörr, tecken på tidigare lagning synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fuktskadad balkongdörr med synlig lagning och sprickor vid tröskeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en balkongdörr med synliga sprickor och skador på den vita ytan som tecken på fuktskada.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karlia
Det går att byta bara spjälorna, det gjorde jag för att återställa efter kattlucka i förra lägenheten. Men först behöver du väl ha klart för dig hur vattenskadan har uppstått och fixa det.
 
Karlia Karlia skrev:
Det går att byta bara spjälorna, det gjorde jag för att återställa efter kattlucka i förra lägenheten. Men först behöver du väl ha klart för dig hur vattenskadan har uppstått och fixa det.
Tack för tipset, det ska vi kolla på. Tror att fukte. Handlar om att dörren är 38 år gammal sedan huset byggdes och har utsatts för en hel del regn och snö genom åren ☺️
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
T tergo skrev:
borde gå att byta ut skivan mot en 9mm spårad plywood
tex [länk]
Det lät som en enkel och smidig lösning, ska kolla på detta alternativet. Tack för tipset!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.