Jag hade hantverkare hos mig igår som råkade repa mitt köksgolv. De erbjöd sig att fixa repan med reparationvax men jag ville inte för att jag själv testat göra det. Jag blev inte nöjd med resultatet. Undrar om jag kan kräva ersättning från dem? Hur mycket i så fall?
 
Typ av golv,? Storlek på skada? Sitter skadan på ett framträdande ställe? Hur gammalt och slitet är golvet i övrigt?
Skit kan hända vem som helst, varför inte ge dom chansen att reparera skadan? Att du inte får till det säger inte så mycket. Funkar inte det så kan du väl prata om ersättning.
 
Det är ekparkett och repan är ca 10 cm lång. Se bild.

Golvet är minst 3 år gammalt och har några små tryckmärken lite utspritt över ytan.
 
  • Ekparkettgolv med en synlig 10 cm lång repa och små tryckmärken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
G
J jendapen skrev:
Det är ekparkett och repan är ca 10 cm lång. Se bild.

Golvet är minst 3 år gammalt och har några små tryckmärken lite utspritt över ytan.
Utan att vara någon expert i nåt i närheten av ditt problem.

JAG TROR att man kanske kan "slipa till" repan så det ser "normalt ut". Jag är inte expert, men jag tror om du fortfarande har tillit till företaget, så kan de troligen fixa till golvet så det inte ser ut som det skadats. Mitt omdömme, Ge den *EN* chans till att fixa till "skiten", men då måste det bli förfan-bra!
 
Det finns rep-kit att köpa med lite olika kulörer. Jag har sett liknande skador fixade så att det knappast syns efteråt.
 
Jag bad honom fixa det. Det blev ändå ganska bra :)
 
  • Reparation av repad parkettgolv med synlig fix.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Freddy_kruger och 2 till
  • Laddar…
J jendapen skrev:
Jag bad honom fixa det. Det blev ändå ganska bra :)
Bra att han fick en chans, som hantverkare är det viktigt att kunna erkänna när det har hänt något och få visa att man vill göra rätt för sig. Nu har du ju tagit bilden ganska nära och jag kan tänka mig att på betraktningsavstånd syns det inte överhuvudtaget om man inte letar efter det.
Hade en besiktning för några år sedan där ett märke i en lådfront uppdagades. När jag fick protokollet i handen så lagade jag givetvis skadan så gott jag kunde, hade tur att bättringsfärgen för en gångs skull stämde precis med färgen på luckorna. Fick sedan veta av chefen att kunden var imponerad över att vi fått fram en ny lådfront så snabbt och bytt.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Bra att han fick en chans, som hantverkare är det viktigt att kunna erkänna när det har hänt något och få visa att man vill göra rätt för sig. Nu har du ju tagit bilden ganska nära och jag kan tänka mig att på betraktningsavstånd syns det inte överhuvudtaget om man inte letar efter det.
Hade en besiktning för några år sedan där ett märke i en lådfront uppdagades. När jag fick protokollet i handen så lagade jag givetvis skadan så gott jag kunde, hade tur att bättringsfärgen för en gångs skull stämde precis med färgen på luckorna. Fick sedan veta av chefen att kunden var imponerad över att vi fått fram en ny lådfront så snabbt och bytt.
Kul och höra!
Jo men precis, det syns knappt vid avstånd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.