S Sista spiken skrev:
[bild]
tack! Hela bygget finns på tuben, om du vill se de flesta momenten.

 
  • Gilla
  • Haha
UlfKnorrhane och 13 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Hoppas moderator kan ha överseende att jag redan postat detta i "vad har ni gjort med verktyg & maskiner idag"-tråden. Det borde varit här.

4 st sängbord med vinklade boxjoints och lådor som går in i frästa falser. 2 av borden är i ask och valnöt och 2 är i ek och wenge.
Mycket jobb. Påbörjade första bordet i mars, blev som en prototyp som blev liggande när jag såg att konceptet fungerade. Satte igång igen i september med resterande 3. Allt är ritat i Fusion först och mycket experimenterande där med att få till benens form.
[bild]

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [video] [video]
MYCKET snygga. Benen blev bra till slut efter lång diskussion.
Men... Du har väl inte fotat i snickeriet? Inte kan man ha ett rent hörn där!!!
:rofl:
 
S
Tillverkat och monterat tre entrépartier och en entréport i en hyresfastighet med bevarandeskydd. Byggnadsantikvarien ville ha gradade dropplister på dubbeldörren. Lite listning återstår som synes.

Obehandlade trälistdelar på verkstadsgolv för montering av entrépartier.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyproducerade trälistor av olika storlekar på en pall i en verkstad, avsedda för montering i entré.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träprofiler staplade, troligen dropplister, som ska bli detaljer till en dubbeldörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stabel av nysågade träprofiler med gradade dropplister, redo för montering i ett renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en handtillverkad trä dropplist till en dubbeldörr i en snickarverkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delar av ett träentréparti under montering i verkstad med klämmor och spännverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träentréparti under tillverkning i snickeri, ofärdig dubbeldörr med gradade dropplister.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädropplister med gradade profiler står på verkstadsbänk, omonterade och tillhörande renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Obemålat dubbeldörrsentréparti under tillverkning med en spikpistol och gradade lister vid arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad brun entrédörr med paneler i en äldre byggnad, listningsarbete ofullständigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad brun entréport i klassisk stil med potential gradade dropplister, på en byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
boschkenta och 45 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Tillverkat och monterat tre entrépartier och en entréport i en hyresfastighet med bevarande skydd. Byggnadsantikvarien ville ha gradade dropplister på dubbeldörren. Lite listning återstår som synes.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Men dra åt hela...! Mycket vackert! Hur många arbetstimmar ligger exempwlvis bakom pardörren?
 
  • Gilla
erikssonandreas och 1 till
  • Laddar…
S
F Fluxor skrev:
Men dra åt hela...! Mycket vackert! Hur många arbetstimmar ligger exempwlvis bakom pardörren?
Tack!
Om någon är sugen på den heta, bruna kulören så heter den NCS S 7010-Y10R. ;)

Har inte räknat efter men ca 5 veckor tror jag på projektet. De två anslagslisterna är cirka en dag.
 
Enastående! Välgjord film därtill! Kudos!
erikssonandreas erikssonandreas skrev:
tack! Hela bygget finns på tuben, om du vill se de flesta momenten.

[media]
T Testarn skrev:
Happy wife, happy life

Jag tycker det är snyggt och en fin idé. Att påminnas om den stora dagen och tanken bakom den är inte fel.
Kudos
 
S sinuslinus skrev:
Tillverkat och monterat tre entrépartier och en entréport i en hyresfastighet med bevarandeskydd. Byggnadsantikvarien ville ha gradade dropplister på dubbeldörren. Lite listning återstår som synes.

[bild]
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Vilket jobb, och vilka detaljer! Bara tapparna är ju fantastiska. Riktigt snyggt och välgjort!
 
S sinuslinus skrev:
Tillverkat och monterat tre entrépartier och en entréport i en hyresfastighet med bevarandeskydd. Byggnadsantikvarien ville ha gradade dropplister på dubbeldörren. Lite listning återstår som synes.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Mycket vackert!

Nu var det ju krav på att den nya porten skulle vara i rätt stil men det är beklämmande att se vackra portar bytas ut mot släta ekportar (även om det är ett stort steg upp från dom vidriga alu partierna) bara för att man inte vill lägga pengar på ordentliga grejer.
 
S sinuslinus skrev:
Tack!
Om någon är sugen på den heta, bruna kulören så heter den NCS S 7010-Y10R. ;)

Har inte räknat efter men ca 5 veckor tror jag på projektet. De två anslagslisterna är cirka en dag.
Fem veckor! Svindlande. Jag kryper tillbaka under min sten och hoppas på en större vinst då jag skulle behöva en ytterdörr och en pardörr till mitt gods.
 
S
J jonko skrev:
Mycket vackert!

Nu var det ju krav på att den nya porten skulle vara i rätt stil men det är beklämmande att se vackra portar bytas ut mot släta ekportar (även om det är ett stort steg upp från dom vidriga alu partierna) bara för att man inte vill lägga pengar på ordentliga grejer.
Du menar såna som satt där innan. :sick:

Ingång till ett renoveringsprojekt med en öppen dörr och en provisorisk plywooddörr, sladdar och byggmaterial syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Arg
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
S
F Fluxor skrev:
Fem veckor! Svindlande. Jag kryper tillbaka under min sten och hoppas på en större vinst då jag skulle behöva en ytterdörr och en pardörr till mitt gods.
Beställ av @findus42 så fixar han på ett par dagar! (y)
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Du menar såna som satt där innan. :sick:

[bild]
Mmm...
När jag var på fastighetsbolag lyckades jag byta ut varenda en mot nya träpartier, inget på den nivån du visade men ändå partier byggda av en lokal snickare och något så när anpassade efter fastigheten.
 
  • Gilla
PostisPer och 1 till
  • Laddar…
Jag han klart med julklappen i rätt god tid i år. Ett litet bordsstaffli till sonen, som har börja rita lite mer den sista tiden. Ett roligt litet projekt, som passar utmärkt att göra med handverktyg.

Hemmagjort litet träbordsstaffli på en arbetsbänk, gjort med handverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjort litet träbordsstaffli placerat på en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hemmagjort litet trähantverksprojekt av ett bordsstaffli placerat på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
MichelleW och 40 till
  • Laddar…
Fick en marmorplatta över efter badrumsrenoveringen och gjorde denna lilla hallbyrå. God jul!
Hallbyrå i trä med marmorplatta på toppen, ackompanjerad av en pall och spegel, med en lampa och kruka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
KnugKarl och 61 till
  • Laddar…
A
B Busifer skrev:
Fick en marmorplatta över efter badrumsrenoveringen och gjorde denna lilla hallbyrå. God jul!
[bild]
Mkt elegant(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.