I det badrum jag håller på att inreda är det mörkare blå golv, ljust blå med mönster på väggarna. Har vit toalett, vitt handfat. Nu är det dags att välja badrumsskåp. HAr dessa alternativ:


1) Vitt underskåp, vitt spegelskåp, vit spotlightarmatur på spegelskåpet.

2)Björk-underskåp, vitt spegelskåp, björk spotlightarmatur.



Det vi funderat på är, blir det för mycket vitt om man kör vitt rakt igenom... badrummet får då en väldigt kall känsla. Eller blir det rent av konstigt att bryta av med lite björk??? Usch vad svårt, synd man inte får låna hem och prova.... vi är ganska usla på sånt här :( med material- och färgmatchning.

Badrummet är ca 8 m2

/Henke
 
Jag skulle klockrent välja trä. Klinger/kakel och porslinet är ju kalla/hårda material. Borde bli bra att bryta av med lite trä.
 
Hej, tyvärr är det inte kakel, klinkers utan armstrong pvc-matta.

Men iaf, vi var inne på att ha det hela i ek, då det är lite mörkare, men det fanns tyvärr inga passande badrumsmöbler förutom vitt och björk... Och det kändes lite som om björk blir för ljust i ett redan ljust badrum. Och att endast ha underskåpet och spotlights-hyllan i björt kändes som om det kanske blir för lite björk för att det ska se bra ut.

Därav tänkte vi att det kanske vore bäst att köra vitt "all the way". Handtag, hängare och sånt är i matt krom. Och dörren är vitt...

men men.. vi får se ;) Svårt som tusan är det iaf att bestämma sig utan att få prova och se först.

/henrik & co
 
beställde björk!

senare skall jag även beställa en spotligt-överdel i björk från vedum!

Men visst är man avis på de som har "riktiga" badrum i sina hus, med spottar överallt, kakel, klinkers, bubbelbad.. Men det var antingen en smålandsvilla eller lägenhet som gällde...

Får bygga ett "riktigt" badrum när jag inreder övervåningen.

/henrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.