Hej,
Blir smått galen i försök att hitta/få till ett två plans hus med ingång på kortsidan! Letar som en galning, men allt på marknaden känns som lådor med ingång på långsida.

I desperat jakt på åtminstone inspiration hoppas jag någon kan tipsa om hus i "katalogerna".

Tacksam för all hjälp!
 
Vilken utmaning, jag blev ju tvungen att bläddra igenom alla mina kataloger...

Det var verkligen inte så vanligt men jag hittade några: LB-hus Näktergalen, det är ett sluttningshus men det går ju att titta på iaf. Sen hittade jag Götenehus Nyholm och tjärnö - tjärnö är bara 1½ plan men lite idéer kan du förhoppningsvis få.

Annars kanske du kan göra om klädvården till hall och tvärtom - klädvården ligger ju oftast på gaveln.

 
Lås dig inte till hur planlösningen ser ut i katalogerna! Spegelvänd, byt plats på rum, byt plats på fram och baksida osv. 1 1/2 plans går att göra om till 2 plans. Till slut kanske du helt plötsligt "ser" huset du letar efter! Trivselhus kan nog rita ett hus efter dina önskemål.
 
Tack för era svar! Jag blev faktiskt på-nytt-inspirerad i mina försök att skapa det ultimata huset för vår (omöjliga :() tomt.

Vi har ännu inte bestämt oss för husföretag, så jag tänker inte vända mig till Trivselhus eller annan heller för den delen i nuläget, utan istället göra ett försök på att få in offerter på "föreslaget hus" (=mkt millimeterpapper). Ett företag har redan meddelat att de gärna går den vägen i stället och "vågar" konkurrera mot andra företag... Får se hur resten ställer sig till det. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.