Isakare Isakare skrev:
Jag är inte ensam.
[länk]
Dubbla negationer är svårt. Eller menar de att de BARA fått reklam för innebandy eller kaniner?
:rofl:
Text om att inte ha fått någon reklam relaterad till innebandy eller kaniner.
 
  • Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
B b8q skrev:
Dubbla negationer är svårt. Eller menar de att de BARA fått reklam för innebandy eller kaniner?
:rofl:
[bild]
Läste aldrig artikeln, slog bara in den här för att röra runt lite i grytan :surprised::rofl::crysmile::cool:
 
De behöver ju inte lyssna på dig. Så enkelt är det.

Jag har ett anonymt Facebook-konto (anonym e-post enbart för detta kontot) bara för att jag behöver ha tillgång till en sluten grupp. Det finns ingenting annat på detta kontot. På detta kontot har jag fått massor av vänförslag till släktingar över hela landet. Det började i somras när en släkting var på besök och lånade mitt guest-WiFi. Efter detta har det varit kört. I praktiken så kopplade Facebook detta WiFi till mig och även om min telefon inte använder detta WiFi (som är i en annan router) så räckte det för att nyckla positionen på mitt anonyma facebook-konto. Så jag ärvde helt plötsligt all information från min släktings Facebook-konto som om denne skulle ha varit en direkt kontakt till mig.

Nu finns det många andra sätt som de skulle kunnat koppla kontona på, men det skedde alltså inte. Facebook använder sig av den geografiska positionen på WiFi...
 
  • Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
De behöver ju inte lyssna på dig. Så enkelt är det.

Jag har ett anonymt Facebook-konto (anonym e-post enbart för detta kontot) bara för att jag behöver ha tillgång till en sluten grupp. Det finns ingenting annat på detta kontot. På detta kontot har jag fått massor av vänförslag till släktingar över hela landet. Det började i somras när en släkting var på besök och lånade mitt guest-WiFi. Efter detta har det varit kört. I praktiken så kopplade Facebook detta WiFi till mig och även om min telefon inte använder detta WiFi (som är i en annan router) så räckte det för att nyckla positionen på mitt anonyma facebook-konto. Så jag ärvde helt plötsligt all information från min släktings Facebook-konto som om denne skulle ha varit en direkt kontakt till mig.

Nu finns det många andra sätt som de skulle kunnat koppla kontona på, men det skedde alltså inte. Facebook använder sig av den geografiska positionen på WiFi...
Ja id politiken har lett till att alla individer är kartlagda och så fort de skapar konton eller aktiviteter är de knutna till individer
 
Kan ju passa på att skriva att de nu har börjat specialsända reklam på TV också.
Har en längre tid gått runt med risig mage men tog tag i detta i våras och bokade tid hos doktor för utredning.
Döm om min förvåning när det samma kväll dyker upp reklam för div piller och funktionell mat som ska lugna ner magen. OBS inte på dator eller FB utan på TV reklamen. Datorn har jag inte sett något av detta.
 
Det är for at du är den enda som fortfarande ser på reklam tv, så alla sändningar anpassas efter din reklamprofil.
 
  • Haha
  • Gilla
civilingenjören och 3 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Kan ju passa på att skriva att de nu har börjat specialsända reklam på TV också.
Har en längre tid gått runt med risig mage men tog tag i detta i våras och bokade tid hos doktor för utredning.
Döm om min förvåning när det samma kväll dyker upp reklam för div piller och funktionell mat som ska lugna ner magen. OBS inte på dator eller FB utan på TV reklamen. Datorn har jag inte sett något av detta.
Var detta ett skämtinlägg eller en bra förklaring till varför folk faktiskt tror på chemtrails och dylikt?
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
hsd
Isakare Isakare skrev:
Jag är inte ensam.
[länk]
Svt kom till slutsatsen att vi inte är a:thinking:vlyssnade
 
pacman42 pacman42 skrev:
De behöver ju inte lyssna på dig. Så enkelt är det.

Jag har ett anonymt Facebook-konto (anonym e-post enbart för detta kontot) bara för att jag behöver ha tillgång till en sluten grupp. Det finns ingenting annat på detta kontot. På detta kontot har jag fått massor av vänförslag till släktingar över hela landet. Det började i somras när en släkting var på besök och lånade mitt guest-WiFi. Efter detta har det varit kört. I praktiken så kopplade Facebook detta WiFi till mig och även om min telefon inte använder detta WiFi (som är i en annan router) så räckte det för att nyckla positionen på mitt anonyma facebook-konto. Så jag ärvde helt plötsligt all information från min släktings Facebook-konto som om denne skulle ha varit en direkt kontakt till mig.

Nu finns det många andra sätt som de skulle kunnat koppla kontona på, men det skedde alltså inte. Facebook använder sig av den geografiska positionen på WiFi...
Fast om du inte har vänner på fb så tror jag inte du får så mkt reklam heller.
 
hsd hsd skrev:
Svt kom till slutsatsen att vi inte är a:thinking:vlyssnade
Samma med högskolans mera riktiga och omfattande analys
 
T
pacman42 pacman42 skrev:
De behöver ju inte lyssna på dig. Så enkelt är det.

Jag har ett anonymt Facebook-konto (anonym e-post enbart för detta kontot) bara för att jag behöver ha tillgång till en sluten grupp. Det finns ingenting annat på detta kontot. På detta kontot har jag fått massor av vänförslag till släktingar över hela landet. Det började i somras när en släkting var på besök och lånade mitt guest-WiFi. Efter detta har det varit kört. I praktiken så kopplade Facebook detta WiFi till mig och även om min telefon inte använder detta WiFi (som är i en annan router) så räckte det för att nyckla positionen på mitt anonyma facebook-konto. Så jag ärvde helt plötsligt all information från min släktings Facebook-konto som om denne skulle ha varit en direkt kontakt till mig.

Nu finns det många andra sätt som de skulle kunnat koppla kontona på, men det skedde alltså inte. Facebook använder sig av den geografiska positionen på WiFi...
Det där låter inte helt rimligt. Det är mycket mer sannolikt att du råkat göra något som kopplar ihop dina konton av misstag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.