Hej!
Har nyligen byggt ett nytt garage på 40KVM och letar nu efter ett par skåp med lås på. ett vanligt högskåp och ett mindre skåp som passar under arbetsbordet borde duga. Har tittat på både jula och biltema, begagnat marknaden är väldigt begränsad, utöver det saknar jag bil att frakta sakerna i så hemkörning vore ett stort plus. Annars måste jag hyra en skåpbil vilket inte är jätte billigt.

Test köpte en av biltemas billigaste väggskåp och blev allt annat än imponerad. Litet Vridlås längst ned. Man kunde lätt bända ut ovandelen och rycka loss dörren på 5 sekunder. Installerade sedan ett till lås så det blir lite bökigare. Dessvärre så räcker det säkert med ett välriktat slag i mitten för att buckla den papperstunna plåten så pass att luckorna går att plocka bort.
Julas skåp har jag varit och pillat på då deras skåp finns till skillnad från biltemas står uppställda i butiken. Där har högskåpen rätt OK lås med 2 pinnar både uppe och nere som låser skåpet. Dessutom kan man köpa på nätet och få hemkörning.
Innan jag kastar mig på att köpa det måste jag ändå fråga om det finns andra butiker med hyfsade skåp där hemkörning ingår? Kravet är väll att dom ska vara låsbara och ha ett par hyllplan.
Jag bor i stockholms förorten tullinge om det hjälper.
Bjussar på ett par bilder på biltemas skåp så ni förstår vad jag menar och ja jag slant med fräsen :seenoevil:
20201107-181837.jpg
20201107-181732.jpg
 
Cheesen
Får man undra vad du ska förvara? ett plåtskåp kommer ju aldrig att ge speciellt stor säkerhet då man sågar upp det på nolltid.

För övrigt varför har du garage men ingen bil?
 
Redigerat:
Värdeskåp/kassaskåp/säkerhetsskåp på Blocket är billiga begagnade. Särskilt om de inte har modern säkerhetsklassning.

De mindre går ofta att bulta fast på lämpligt ställe.

Dock lite bökigare att köpa om du inte kan hämta de hos säljaren.
 
S skogstomten skrev:
Värdeskåp/kassaskåp/säkerhetsskåp på Blocket är billiga begagnade. Särskilt om de inte har modern säkerhetsklassning.

De mindre går ofta att bulta fast på lämpligt ställe.

Dock lite bökigare att köpa om du inte kan hämta de hos säljaren.
Misstänker att få är villiga att köra hem dom till mig. Vilket är nackdelen. men ett mindre gammalt säkerhetsskåp kan gå in i bilen endå. ska kika mer där på små skåp. Måste ju inte specifikt vara garage skåp.
 
Cheesen Cheesen skrev:
Får man undra vad du ska förvara? ett plåtskåp kommer ju aldrig att ge speciellt stor säkerhet då man sågar upp det på nolltid.

För övrigt varför har du garage men ingen bil?
Har bil men ingen som är stor nog att hämta stora skåp med. Tjuvar vill göra så lite oljud som möjligt så att såga upp skåp är nog inget alternativ skulle jag tro. Ett lås gör nog att dom hindras eller helt enkelt skiter i det och tar andra saker.
Vill kunna ha skruvdragare och andra saker som det finns lite pengar i om de tar många saker för en och lite dyrare verktyg som moment nykel, kraft hylsor och annat som de gärna tar.
Q9qhsti.jpg
 
AJ Produkter har vettiga skåp, fast dom är inte gratis..
 
Cheesen
A aka_the_barf skrev:
Har bil men ingen som är stor nog att hämta stora skåp med. Tjuvar vill göra så lite oljud som möjligt så att såga upp skåp är nog inget alternativ skulle jag tro. Ett lås gör nog att dom hindras eller helt enkelt skiter i det och tar andra saker.
Vill kunna ha skruvdragare och andra saker som det finns lite pengar i om de tar många saker för en och lite dyrare verktyg som moment nykel, kraft hylsor och annat som de gärna tar.
[bild]
Esafe.se kanske kan hjälpa dig. Men om du får inbrott så är nog bara ett vapenskåp eller liknande som kommer att hjälpa dig. Tjuven väsnas mest när dom tar sig in och vet om att ljud som dom gör väl inne låter mindre.
I ett garage som är fristående kan man leva om väldigt mycket utan att väcka uppmärksamhet då det är normalt, dessutom har tjuven bra arbetsbelysning.

Ett plåtskåp klipper man upp med lämplig sax.
 
Såna där plåtskåp har nog mest lås för att hålla dörren stängd...... ett i ”tunnplåt” <3mm öppnas nog lätt med kofot oavsett låskonstruktion.....
ska det bli stöldsäkert får du nog titta efter värde/kassaskåp..... brukar finnas bortskänkes på Blocket
 
M Micro skrev:
AJ Produkter har vettiga skåp, fast dom är inte gratis..
Ska kika där, ett litet bra skåp där man kan ha dom dyraste grejerna räcker nog
Cheesen Cheesen skrev:
Esafe.se kanske kan hjälpa dig. Men om du får inbrott så är nog bara ett vapenskåp eller liknande som kommer att hjälpa dig. Tjuven väsnas mest när dom tar sig in och vet om att ljud som dom gör väl inne låter mindre.
I ett garage som är fristående kan man leva om väldigt mycket utan att väcka uppmärksamhet då det är normalt, dessutom har tjuven bra arbetsbelysning.
Ett plåtskåp klipper man upp med lämplig sax.
Vapenskåp har jag inte ens tänkt på, det ska jag kika på. Det är sant att ett garage drar mindre uppmärksamhet till sig och arbetsbelysningen är riktigt bra. kanske infernoalarm är det enda som gäller?
T Taxture skrev:
Såna där plåtskåp har nog mest lås för att hålla dörren stängd...... ett i ”tunnplåt” <3mm öppnas nog lätt med kofot oavsett låskonstruktion.....
ska det bli stöldsäkert får du nog titta efter värde/kassaskåp..... brukar finnas bortskänkes på Blocket
Får se om man hittar nått vettigt där.
Behöver inte vara jättestort bara så man får in vissa finare verktyg som man helst inte vill bli av med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.