Hej första gången jag gången jag gör en tråd har en gammal cylinda f26 tror den är från 2008 det står alltid vatten kvar i sköljmedlet är det normalt på dessa? Har gjort rent luckan men trots det måste jag tömma varje tvätt. Maskinen fanns i huset så vet ej om det var så här från början. Vad jag hört ska dessa maskiner vara av rätt bra kvalite jämför med dagens så vill ju helst slippa köpa ny
 
A
ta ur tvättmedelsfacket och ta bort häverten ur sköljmedelsbiten gör rent noga
 
electroluxaren skrev:
ta ur tvättmedelsfacket och ta bort häverten ur sköljmedelsbiten gör rent noga
har plockat isär lådan nu å ska göra rent den kliniskt men jag antar det ska sitta något i sköljmedel facket nån mer del ? Det gör det nämligen inte så kanske det som är problemet. Tvättmaskins låda demonterad för rengöring, tomma fack för sköljmedel och tvättmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tvättmaskins låda demonterad för rengöring, tomma fack för sköljmedel och tvättmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
i sköljmedelsfacket har du ett "rör" sticker upp
på detta skall det sitta en blå hatt
finns inte denna hatt så får du ingen hävertfunktion och det blir vatten kvar
 
electroluxaren skrev:
i sköljmedelsfacket har du ett "rör" sticker upp
på detta skall det sitta en blå hatt
finns inte denna hatt så får du ingen hävertfunktion och det blir vatten kvar
Okej tack Kollade reservdelar på cylindas hem sida till f26 då hitta jag något som hette hävert såg ej nån bild men artikelnummret är E4305311 så är väll bara beställa en sån
 
A
P pompakumla skrev:
Okej tack Kollade reservdelar på cylindas hem sida till f26 då hitta jag något som hette hävert såg ej nån bild men artikelnummret är E4305311 så är väll bara beställa en sån
    • Svara
det är säkert rätt del
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.