Om alla förutsättningar vore de rätta skulle det vara roligt att bygga ett miljövänligt hus efter alla konstens regler, men nu ser verkligheten ut sådan att varken tid eller pengar finns i överflöd. Så jag undrar var man hittar de värsta miljöbovarna i ett "vanligt" husbygge? Med miljöbov menar jag inte bara sådant som är miljöfarligt att tillverka, slänga osv utan kanske fram för allt sådant som inte är så bra att vistas i, t ex gaser från plaster, flamskyddsmedel, lim osv. Vi skall totalrenovera ett gammalt hus (inkl dra ny el) samt bygga till 50m2. Jag efterlyser tips om vad man med små medel kan tänka på t ex
"När man köper spånskivor kan man tänka på att..."
 
Det första blir väl igentligen att planera och samordna dina inköp. Blir lätt många mil bil för att skaffa en småpryl här och en där. Sen kolla vart du har någon återvinning/försäljning av begnat byggmatrial. Både billigare och bättre att återanvända än bygga nytt. Hittade nästan nytt gustavsbegsporslin till badrummet. WS plus handfat för 1500. Ny sits till wc 200:-. klart bra ekonomiskt också
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.