Hej Allihopa, Vi har köpt en tomt och ska bygga hus här framöver. Vi har kommit en bit på vägen med Vallsjöhus och det känns bra. Dom verkar vara lätta och medgörliga och flexibla när det kommer till våra egna idéer och ändringar. Men ibland lite rörigt och man får kanske hålla rätt bra koll själv redan nu i offert stadiet.
Men har googlat runt och hittar nästan ingen som verkar ha byggt med Vallsjöhus??

Skulle vara tacksam och om det fanns någon som har nåt att säga om Vallsjöhus :)
 
NEJ NEJ NEJ!!! Välj inte Vallsjöhus!!! Vi byggde vårt hus för snart 3 år sedan och är så missnöjda! Det är vårt andra husbygge, byggde med Myresjöhus sist - en helt annan resa!!!
 
M mars2007 skrev:
NEJ NEJ NEJ!!! Välj inte Vallsjöhus!!! Vi byggde vårt hus för snart 3 år sedan och är så missnöjda! Det är vårt andra husbygge, byggde med Myresjöhus sist - en helt annan resa!!!
Konstruktiv kritik är alltid uppskattad i ett forum, så det vore kanon om du kunde berätta om vad som är fel, snarare än att säga att ni bara är missnöjda..
Då får vi ett bättre forum där folk har nytta av att läsa trådarna.
 
M mars2007 skrev:
NEJ NEJ NEJ!!! Välj inte Vallsjöhus!!! Vi byggde vårt hus för snart 3 år sedan och är så missnöjda! Det är vårt andra husbygge, byggde med Myresjöhus sist - en helt annan resa!!!

Hej, okej ja jag skulle väldigt gärna veta mer. Vart i Sverige har ni byggt? Och vad är det som ni inte va nöjda med ?? Kvaliten på bygget ? Eller personerna som är involverade?? // Niclas
 
BirgitS
När det gäller husbyggen är det viktigt att man inte bara har bra kontakt med säljaren (som kan bli väldigt ointresserad när kontraktet är påskrivet) utan resultatet beror väldigt mycket på företaget som utför själva byggandet och eftersom det varierar över landet och ibland från gång till gång på samma ort så får man vara försiktig med att gå för mycket på andras erfarenheter.
 
M
M mars2007 skrev:
NEJ NEJ NEJ!!! Välj inte Vallsjöhus!!! Vi byggde vårt hus för snart 3 år sedan och är så missnöjda! Det är vårt andra husbygge, byggde med Myresjöhus sist - en helt annan resa!!!

Kan du specificera vad som inte funkade? Nu är det ju en tid sedan tråden skapades men vi är nyfikna på Vallsjöhus men vill först höra hur andra har upplevt dem. Konkreta exempel underlättar.
 
BirgitS
M MoMag skrev:
Kan du specificera vad som inte funkade? Nu är det ju en tid sedan tråden skapades men vi är nyfikna på Vallsjöhus men vill först höra hur andra har upplevt dem. Konkreta exempel underlättar.
Det står lite mer i ett annat inlägg av mars2007: https://www.byggahus.se/forum/search/member?user_id=23363
 
  • Gilla
MoMag
  • Laddar…
Vi valde att bygga med Vallsjöhus trots det som tidigare medlemmar skrivit här. Mest för att de va väldigt flexibla med de ändringar vi ville göra och väldigt medgörliga till en början. När huset är beställt blir det däremot lite annorlunda service. Väldigt svårt att få tag i dom, man får jaga för att få svar på vissa saker och de har väldigt svårt att ta ansvar för saker som blivit fel. Man får verkligen noll återkoppling. Nu efter 2 års besiktningen gjord så får jag inga svar efter besiktningsanmärkningarna som ligger i deras ansvar att ordna.
Med facit i hand. Bra pris, flexibla lösningar men tyvärr med dålig support och kunskap inom företaget. Jag hade inte byggt med dom igen iaf. All den tid man får jaga dom och noll ansvarskänslor gör det inte värt det helt enkelt.
 
  • Gilla
MoMag
  • Laddar…
M
N Nisse83 skrev:
Vi valde att bygga med Vallsjöhus trots det som tidigare medlemmar skrivit här. Mest för att de va väldigt flexibla med de ändringar vi ville göra och väldigt medgörliga till en början. När huset är beställt blir det däremot lite annorlunda service. Väldigt svårt att få tag i dom, man får jaga för att få svar på vissa saker och de har väldigt svårt att ta ansvar för saker som blivit fel. Man får verkligen noll återkoppling. Nu efter 2 års besiktningen gjord så får jag inga svar efter besiktningsanmärkningarna som ligger i deras ansvar att ordna.
Med facit i hand. Bra pris, flexibla lösningar men tyvärr med dålig support och kunskap inom företaget. Jag hade inte byggt med dom igen iaf. All den tid man får jaga dom och noll ansvarskänslor gör det inte värt det helt enkelt.

Tack för svar! Det låter inte alls bra. Var i Sverige byggde ni? Kanske kan det skilja sig beroende på kontaktperson och byggare just i den ort man bygger?
 
Vi byggde i Stockholm. Säljaren va det inga större problem med. Utan det är konstruktören och produktionskillarna på kontoret i Sävsjö som tyvärr har noll service tänk eller känner ansvar för ett hus som redan är sålt. Vi har haft en hel del problem som man till slut löser på egen hand för att dom inte återkopplar etc. Så skulle det inte gå till hos de större husleverantörerna är jag övertygad om.
 
  • Gilla
MoMag
  • Laddar…
M
N Nisse83 skrev:
Vi byggde i Stockholm. Säljaren va det inga större problem med. Utan det är konstruktören och produktionskillarna på kontoret i Sävsjö som tyvärr har noll service tänk eller känner ansvar för ett hus som redan är sålt. Vi har haft en hel del problem som man till slut löser på egen hand för att dom inte återkopplar etc. Så skulle det inte gå till hos de större husleverantörerna är jag övertygad om.
Ok, förstår. Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.