I byn där jag bor finns en parkering utanför några affärer som jag funderat övergett tag...

Parkeringsskylt med 30 minuters begränsning och stoppförbud under vissa tider på måndag och onsdag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tanken från de som satt upp skylten borde vara att det är parkering tillåten i max 30min förutom måndag och onsdag då det är stoppförbud kl.10-16.

Min tanke är dock att P-skylten borde sitta överst för nu tyder jag det att det är stoppförbud måndag och onsdag kl.10-16 men att man under den tiden får parkera i 30min. Övrig tid borde man få parkera i 24tim eller om kommunen har några andra lokala föreskrifter.

Någon som vet vad som gäller?
 
Det brukar vara en tilläggstavla ”övrig tid” ovan P-skylten, men eftersom stolpen ska läsas uppifrån och ner så borde det vara rätt ändå.
 
G
P-plats P-plats skrev:
I byn där jag bor finns en parkering utanför några affärer som jag funderat övergett tag...

[bild]

Tanken från de som satt upp skylten borde vara att det är parkering tillåten i max 30min förutom måndag och onsdag då det är stoppförbud kl.10-16.

Min tanke är dock att P-skylten borde sitta överst för nu tyder jag det att det är stoppförbud måndag och onsdag kl.10-16 men att man under den tiden får parkera i 30min. Övrig tid borde man få parkera i 24tim eller om kommunen har några andra lokala föreskrifter.

Någon som vet vad som gäller?
Det är stopp- och parkeringsförbud måndagar och onstadar mellan 10 och 16.
Övrig tid utanför detta får du stå 30 minuter.
 
Som skrivits så läser man ju uppifrån och ner och då borde väl P-skylten sitta överst om den ska gälla hela tiden?
Hittade ett exempel på nätet som visar hur jagtycker det bord se ut:

Trafikskylt med P för parkering överst, följt av skylt för avgiftstid 8-18 och förbud mot parkering fre 0-6.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Kan det vara så att det ska vara tydligt att det är en lastplats först och främst, stoppar ju dock inte dönickarna som ”bara snabbt ska göra ett ärende”.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.