Staffans2000
Biden Trumphustråden reglerades. Själv tycker jag att den gott kunnat innehålla lite av varje av de två.
Men men. Då fick det bli en ny istället!

Börjar lite lätt med några videosnuttar.

Här en allmän om Bidens förflutna.


Här har Biden Glömt vem han är. Jag har sett ett antal klipp när det blir svart i hans minne. Det ser man på att han börjar kisa med ögonen.

https://thefederalist.com/2020/10/1...ce-hes-running-for-declares-senate-candidacy/

Och det missar naturligtvis inte Trump.



Staffan

Ps.

Varför är vissa länkar som bilder och andra som text?
 
  • Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Här förklaras hur massmedia förvanskar valresultatet i USA.


Staffan
 
Räcker det inte med politik här? Kan vi inte bara bygga saker, köpa verktyg och fråga om dolda fel? Vad man än tycker om valet, så är det över nu.
 
  • Gilla
MrJay och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
Det är ingen som tvingar dig att titta. Över? Det är det nog bara du som tycker.

Staffan
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Frivilligt - absolut. Tröttsamt - absolut. Avgjort - precis lika absolut. Eller ska vi slå vad? Jag sätter 5000 och du 1000?
 
Staffans2000
Hur kan det vara tröttsamt om du ignorerar inläggen? Troligtvis vinner Bidèn. Men säkert är det inte. Minns du Florida?
Att rent allmänt förkovra sig i hur vi kan manipuleras. Tråkar det dig också? Eller är det bara de två Pellejönsarna som skrämmande nog anses vara mest lämpade att styra USA, som tråkar dig?

Staffan
 
Vad har detta med husbyggnation att göra ? Att USA-valet har påverkan på mycket i världen är ju sant, men det är ju bara att vänta ut resultatet.
För övrigt tycker jag att det är bättre att vi håller oss till reglerna t.ex.
"§ 4.8 Diskutera politik
Vi diskuterar endast bostadspolitik på Byggahus.se. Anledningen till det är att politiska diskussioner tenderar att spåra ut och vi blir ovänner med varandra, vilket hindrar diskussionen om vårt kärnämne - hus, bygga och renovera. Därtill ställer politiska diskussioner orimliga krav på moderering. Särskilt dålig erfarenhet har vi av diskussioner om invandring. Därför undviker vi även bostadsrelaterade diskussioner om invandring."
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Att ämnet i sig är intressant är det inget tvivel om. Det är bara att se vad som dominerat media senaste halvåret. Däremot är platsen för diskussionen fel och timingen inte den bästa. När t o m Fox ser slaget som förlorat spelar det ingen större roll om man minns Florida eller inte.

Du får (kanske) starta politiktrådar om du vill. Jag menar bara att det finns en tid och en plats för saker och att du inte prickat det helt rätt.
 
Staffans2000
Tja du. Inte mycket, skulle jag säga. Det är därför tråden ligger i "Övrigt off topic". Vilket just betyder att det inte har med Byggahus ordinarie ämnen att göra övehuvud taget. Likt detta: https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-beraeknas-slutbetyd-i-ak-9.395387/ Eller alla andra ämnen i "off topictråden". Lägger du lika stor energi på att argumentera i Coronatråden, som av nöden dränks av politiska kommentarer, samt även en del relevanta kommentarer om invandring och bostadspolitik.
Dessutom Tilläts tråden om det förra USA:valet med motiveringen att det är Svensk politik som avses i paragraf 4.8.

Staffan
 
Det är inte jag som bestämmer vad som ska debatteras här, fast jag har väl inget direkt emot att amerikansk politik tas upp.

Jag tycker bara att det är vi medlemmar på forumet som ska diskutera med egna ord och argument och själva stå för vad vi tycker och kunna sägas emot. Utan att vara alltför otrevlig vill jag bara säga att jag inte kommer att titta på videor med andras åsikter, jag tycker att det är något nonchalant att kräva av mig att jag ska lägga tid på att ta till mig andras åsikter utan att jag bett om dem.
 
Eftersom det handlar om politik, låt mig gissa att TS har Trump som favorit och röstar på SD.
 
Staffans2000
Kära nån Quanten!
Vem har krävt något av dig? Namn och adress på en, räcker.
Hur insuper du kunskap utan att lyssna på andra? Eller har du postat i fel tråd?

Staffan
 
Redigerat:
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
Staffans2000
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Eftersom det handlar om politik, låt mig gissa att TS har Trump som favorit och röstar på SD.
Om du läser överskriften, så ger den en liten sublim ledtråd.:D

Staffan
 
  • Gilla
GargamelSE
  • Laddar…
nikasp
Väntat och skönt att den där icke-statsmannamässige dåren åker ut.
 
Gött att rätt stolle vann
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.