Den genomskinliga slangen som mäter att det är lufttryck i den svarta har lossnat. Hur får man bäst den att fästa igen? Provade med vulktejp utan framgång, och testade även att smälta den lite med en tändare och det fungerade om möjligt ännu sämre. Så hur gör man!? Ser ut som att den varit fäst med någon medel som varit hyfsat hårt när det härdat.

Det är luftpumpen till ett minireningsverk.

Genomskinlig slang som har lossnat från ett svart rör, tecken på misslyckade reparationsförsök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tack för tipsen! Då ska jag köpa lim imorgon och skrida till verket!
 
Två tuber med superlim, Loctite till vänster och Clas Ohlson till höger, på träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Igår testade jag med superlimmet till höger. Det bet inte alls. Idag köpte jag Loctite till vänster och provade igen. Rengjorde innan med fil och torkade rent med t-röd. Det var precis lika dåligt. Är jag helt ute och cyklar, eller borde det inte ha fungerat med någon av de här?

Det känns som att det hade varit perfekt med en nippel man kunde skruva in i hålet och sedan trä den genomsnittliga slangen över. Finns det?

Kan tänka mig att prova att limma igen och det är så att jag provat med helt fel typ av lim...
 
Den slangen är inte grov. Gå in till en välsorterad akvarieaffär och fråga hur du kan göra. Bäst med en nippel som gängas in med silikon och slangen på den.
 
useless useless skrev:
Borra upp hålet och skruva dit en sån här:
[länk]
Perfekt, känns som att det är precis vad jag söker! Återkommer med resultatet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.