Vårt badrum nyrenoverades 2015, en fuktskada uppdagades i samband med byte av fönster vilket gjorde att de tidigare ägarna renoverade hela badrummet. Det ska vara fackmannamässigt gjort- jag har intyg.

Nu har vi dock upptäckt mindre hål mellan plattorna i badrummet, sist och näst sista raden. Samt en konstig fläck som ser ut som en missfärgning inifrån plattan- dvs inget som går att tvätta bort.

Är ovanstående något att oroa sig för? Tacksam för tips vart man skall vända sig i så fall för att få vettig hjälp. Nyrenoverat badrum med hål mellan kakelplattorna och en misstänkt fläck som inte går att tvätta bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Missfärgning på vit kakelplatta i badrum och små hål mellan plattorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn i badrum med hål i fog mellan vita kakelplattor och en missfärgad fläck på silikonfogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, hålen är i fogen som släpper igenom vatten. Du har ett tätskikt bakom plattorna.
 
  • Gilla
Monstermajs
  • Laddar…
janwide
Förmodligen bara estetiska problem. Kolla med ditt försäkringsbolag vad de tycker. Det här är ett problem med kaklade badrum. Tätskiktet sitter bakom plattorna och det går inte att se om det är helt. Missfärgningen av plattorna är mystisk. Hade det bara varit på en platta hade jag gissat på fabrikationsfel. Men nu verkar det komma underifrån. Som att fukten där blir ”stående” och inte torkar ut. Jag skulle dock inte vara speciellt orolig.
 
  • Gilla
Monstermajs
  • Laddar…
Lulaua Lulaua skrev:
Nej, hålen är i fogen som släpper igenom vatten. Du har ett tätskikt bakom plattorna.
janwide janwide skrev:
Förmodligen bara estetiska problem. Kolla med ditt försäkringsbolag vad de tycker. Det här är ett problem med kaklade badrum. Tätskiktet sitter bakom plattorna och det går inte att se om det är helt. Missfärgningen av plattorna är mystisk. Hade det bara varit på en platta hade jag gissat på fabrikationsfel. Men nu verkar det komma underifrån. Som att fukten där blir ”stående” och inte torkar ut. Jag skulle dock inte vara speciellt orolig.
Tack för svar! Vad brukar försäkringsbolaget göra? Kan man lita på att försäkringsbolaget gör en oberoende bedömning- tänker på det faktum att de i det fall det är en skada skall betala ut en försäkringsersättning till oss?

Hoppas ju så klart att det inte är någon skada, precis som du skriver. En vinter i coronatider utan badrum lockar inte...
 
janwide
M Monstermajs skrev:
Tack för svar! Vad brukar försäkringsbolaget göra? Kan man lita på att försäkringsbolaget gör en oberoende bedömning- tänker på det faktum att de i det fall det är en skada skall betala ut en försäkringsersättning till oss?

Hoppas ju så klart att det inte är någon skada, precis som du skriver. En vinter i coronatider utan badrum lockar inte...
I vårt fall, när vi hade en misstänkt skada, så skickade försäkringsbolaget en besiktningsman som underökte badrummet. Jag har inte så stor erfarenhet av försäkringsbolag men vill väl tro att de gör en juste undersökning.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
janwide janwide skrev:
I vårt fall, när vi hade en misstänkt skada, så skickade försäkringsbolaget en besiktningsman som underökte badrummet. Jag har inte så stor erfarenhet av försäkringsbolag men vill väl tro att de gör en juste undersökning.
Det är sant - tack för bra tips :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.