Peter2400 Peter2400 skrev:
Blir nog bäst och billigast med Ikea.
Har 14st ikea gu10 utomhus, har inte bytt en enda på 5-6 år. Är tända alla mörka timmar på dygnet.
Kan du länka till dom du använder? Låter ju fantastiskt bra! :)
 
C crazytok skrev:
Kan du länka till dom du använder? Låter ju fantastiskt bra! :)
Är ikeas billigaste, tror inte den modellen som jag har finns kvar:thinking:
Två förpackningar av IKEAs RYET LED GU10 ljuskällor med information om lampans specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag hade samma problem med billiga Gu10 från Biltema.. Bytte till dyrare lampor från Philips. Ingen har gått sönder ännu på drygt ett år.
 
Vi verkar ha olika erfarenheter. Vi har 16st av billigaste Biltemamodell, bytte den första för någon vecka sedan. Har lyst all mörk tid i 6 år.
 
Cheesen
Ja detta med ledlampor utomhus. Min erfarenhet är att dom inte tål kyla. Letar nu efter en ny strålkastare då en av tre som jag satte upp i fjol höstas gav upp under sportlovet.
Har sju lampor på fasaden och där får man byta tre-fyra varje säsong. Glödtrådslamppr höll minst tio år, lågenergilampor håller också länge men då lyser dom så dåligt när det är kallt.
 
Ikea is da shit. (Dvs bra )..inte bytt mina utomhus Led på mer än 6år.
 
A
Jag har 23 st GU10 spottar ute, en har gått sönder på fem år. Jag kör uteslutande Philips.
 
A
Cheesen Cheesen skrev:
Ja detta med ledlampor utomhus. Min erfarenhet är att dom inte tål kyla. Letar nu efter en ny strålkastare då en av tre som jag satte upp i fjol höstas gav upp under sportlovet.
Har sju lampor på fasaden och där får man byta tre-fyra varje säsong. Glödtrådslamppr höll minst tio år, lågenergilampor håller också länge men då lyser dom så dåligt när det är kallt.
Fast LED brukar ju föredra kall temperatur?

Edit: Vad vet jag om kyla, jag bor ju i Skåne. Ett problem som är större är nog eventuell kondens som sabbar elektroniken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.