Har just flyttat till Sverige från USA och där handlade jag det mesta från McMaster-Carr (mcmaster.com), en website som har nästan allt vad man behöver i en verkstad och bra organiserat. Jag har ännu inte hittat något tillnärmelsevis liknande i Sverige (Clas Ohlson, Biltema, etc är bara för amatörer, inte för proffs). Vet någon om någon sajt som jag har missat? Jag köper helst online, vill inte köra till en affär.
 
Vad är det du letar efter ? Är det bilverkstad?
 
M maria01 skrev:
Vad är det du letar efter ? Är det bilverkstad?
Nej, allt råmaterial och maskiner mm till en mekanisk verkstad. Stål, plast, skruv, fjädrar, kemikalier, borr, fräs, osv.
 
Blandade tips:
-Swedol har en del användbara grejor.
-Lövångers Järn och Maskin har en del maskiner och utrustning
-Eugen Wiberger i Hisings Backa säljer mycket smådelar på postorder. Oljekoppar och koniska stift och oljeglas och sådant som inte finns någon annanstans.
-Sernbrandt AB i stockholm säljer maskiner. Jag har aldrig handlat där men jag har hört att de lär gå att handla av.
-Swebolt har skruvar och bultar och liknande men nästan bara i metriska mått. En del borrar och gängtappar och sådant också industrikvalitet.
 
  • Gilla
Altaböke
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
-Eugen Wiberger i Hisings Backa säljer mycket smådelar på postorder. Oljekoppar och koniska stift och oljeglas och sådant som inte finns någon annanstans.
Dem hade jag faktiskt själv hittat. De sände mig en gratis låssprint till cementblandaren i somras :)
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Håller du till i Göteborgstrakten?
 
Immobil Immobil skrev:
Håller du till i Göteborgstrakten?
Markaryd. Nu har jag hittat det mesta, men råvaror återstår. Rostfritt stål, polykarbonat osv.
 
Kuntze.se har mycket gummi/plastdetaljer.
 
A
Kolla in Verktygsboden.se
 
  • Gilla
Altaböke
  • Laddar…
Finns det någon skrothandel i trakten där man får gå och gräva och köpa för kilopris?
Det är så jag skaffar nästan allt järnmaterial som jag behöver.
 
Plast: Jan O Mattson
Stål och andra metaller: Tibnor och Stena metall

Protte
 
  • Gilla
Altaböke
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.