Vi ska köpa oljeelement till hela vårt hus.
Någon som vet vilka som är att rekommendera?
 
Jag gillar LVI som har lite "finare" grejor. Låt vara till lite högre pris.
 
Som föregående talare rekommenderade så tycker även jag att du skall ta en titt på.

http://www.lviprodukter.se/

Mina föräldrar har bytt alla sina element till LVI oljefyllda och är mycket nöjda.
 
Använder element från Gnosjö Klimatprodukter och är mycket nöjd. Finns bland annat hos Jula (www.jula.se) till bättre pris än via elfackhandeln.
Kolla in deras hemsida på http://www.gkp.se
 
  • Gilla
klonk
  • Laddar…
Se till att det sitter dubbla överhettningsskydd i dem bara.

Börjar komma lite larmrapporter på vad som händer med överhettade oljefylda radiatorer. Het olja är inte bra för inredningen i det bästa fallet, men bra för sysselsättningen hos brandkåren i det sämsta. Het olja plus skumgummi i en soffa :surprised:
 
mats_o skrev:
Se till att det sitter dubbla överhettningsskydd i dem bara.

Börjar komma lite larmrapporter på vad som händer med överhettade oljefylda radiatorer. Het olja är inte bra för inredningen i det bästa fallet, men bra för sysselsättningen hos brandkåren i det sämsta. Het olja plus skumgummi i en soffa :surprised:
Japp stämmer! En släkting till mig köpte oljefyllda element på Rusta och 2 av dom förstörde 2 rum när de började spruta varm olja ur små hål... >:(
 
wertok skrev:
Japp stämmer! En släkting till mig köpte oljefyllda element på Rusta och 2 av dom förstörde 2 rum när de började spruta varm olja ur små hål...  >:(
Så era tester visar klart och tydligt att det är bättre att köpa element någon annanstans? ;D
 
Mmm det tror jag min moster håller med om...
 
En sak till förresten! Köp bara radiatorer med elektroniska termostater. Gamla bimetalltermostater håller i bästa fall några år, jag talar av egen erfarenhet.
 
Allt är en prisfråga och var man skall ha elementen. Jag köpte billiga bimetall oljeelement och sattae dessa på högsta värme. sedan så styr jag dessa med pulsstyrning med lite finesser från Clas Ohlsson.En styrning per rum. Detta gjorde jag i mitt torp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.