Håller som bäst på med att byta tak till ett sk klicktak i plåt. Är det någon som har några tips när det gäller montering av huvar till ventilation och braskamin?
Frågade leverantören om det inte finns någon dokumentation kring detta men fick svaret att det gör det inte. Rätt dåligt måste jag säga.
 
Går i lite samma funderingar. Hur gjorde du till slut?
Jag letar efter plåttak som jag vågar mig på att montera själv, typ Lindab ranarp, och skorstenen ska komma upp mitt i nock. Avloppsluftaren kan jag ju dra upp på valfritt ställe i princip men tänker mig att det kanske blir enklast att ta den i nock också.
 
Vi fick bra och snabb service och beställde på ventbutiken.se ,dom kan säkert hjälpa. (Det gällde avluftning avlopp samt frånluftsdon).
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vi fick bra och snabb service och beställde på ventbutiken.se ,dom kan säkert hjälpa. (Det gällde avluftning avlopp samt frånluftsdon).
Okej, tack för tipset! Men hur gjorde ni med själva tätningen mot taket, sätter man en gummistos typ och sen täcker med plåt över? Har svårt att hitta en sån för genomföring mitt på nock :surprised:
 
Finns lösning för avloppsluftning och ventilationshuvar för klicktak men skorsten läre nog en plåtslagare fixa.
 
H Hälsingebocken skrev:
Finns lösning för avloppsluftning och ventilationshuvar för klicktak men skorsten läre nog en plåtslagare fixa.
Ja det blir nog att kontakta lokala plåtis sen som får ordna med huvarna (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.