Vi bygger nytt hus och har kört fast lite i köket... Köket är ett ballingslöv i vit högblankfärg med aluminium handtag. Vitvarorna är i aluminium. Golvet är ek. Bänkskivan är i mörkt grå/svart laminat med alukant. Golvsockeln är i alu. Det vi inte kan bestämma oss för är kaklet färg/storlek. Övriga väggar i huset kommer att vara vita eller ljusgråa. Vi pratar också om att ha frostat glas vid diskbänken vilken färg rekomenderar ni bakom glaset och isf på övriga väggar i köket?
 
Jag tycker (som vanligt) att glasmosaik i vitt alt ljust.ljust grått är väldigt fint (är även snyggt i avvikande färg tex. turkosgrönt :-*, men då ska man ju veta att man gillar den färgen lääänge och det är inget för mig personligen som är rätt ombytlig) alt. 5x5 cm vitt kakel.
Med alternativet glas, skulle jag satsa på det lite svagt gröna glaset som låter det synas att det är just naturellt glas.
Tycker det ser snyggt ut tillsammans med vitt/alu/ek, tillåter dessutom tämligen fritt val av väggfärg.
Ett sista, ngt. djärvare och dyrare ;), förslag skulle kunna vara den pärlemorskimrande mosaiken "Eridium Fern" som i sin ljusaste nyans påminner om ljusaste snäckskal och stämmer mycket väl överens med vitt högblankt/alu/ek, urläckert.............. :surprised:

MVH/Christina.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.